Woensdag 8 augustus 2018 - Reisverslag uit Pradons, Frankrijk van Henny Smeets - WaarBenJij.nu Woensdag 8 augustus 2018 - Reisverslag uit Pradons, Frankrijk van Henny Smeets - WaarBenJij.nu

Woensdag 8 augustus 2018

Door: Henny

Blijf op de hoogte en volg Henny

08 Augustus 2018 | Frankrijk, Pradons

Woensdag 8 augustus 2018

Van Cheylard naar Pradonce 75 km
Camping La Ponte

Vanaf de camping zaten we al snel weer op de route. We moesten in ieder geval 25 kilometer klimmen naar de col Mezilhac 1119 meter hoogteml.
In het begin ging het geleidelijk aan maar daarna moesten we toch ongeveer. 9 kilometer ons best doen. Voor ons moest het te doen zijn want het was ongeveer 5,5 % stijgingspercentage. We hebben het wel eens anders gehad. Het motiveert in ieder geval als je elke kilometer een bord langs de kant van de weg ziet staan met het stijgingspercentage, de hoogte en het aantal kilometers wat je nog moey doen.

We gingen door kleine gehuchtjes en de omgeving werd ook steeds woester. Ik vond het toch het toch wel een mooie col, want bovenop had je veelhoge bergen in het zicht en volgens onze zagen we de Puy de Dome. Op de col even een foto gemaakt en koffie gedronken en daar ontmoetten wij een stel dat dezelfde route doet. We hebben er even mee gesproken en toevallig staan ze nu naast ons op de camping aan de Ardeche.

Bij de afdalng dreigde het iets te gaan regenen en we hebben ons regenjack aangedaan. Deze was zeker ook nodig tegen de kou.

Het was een prachtige afdaling met veel rotsformaties en een snelstromende rivier met hier en daar een klein plaatsje en een oude brug. Zo hoort een fietsvakantie te zijn!

Zo af en toe stopten we om van het uitzicht te genieten. Halverwege bij een mooie brug hebben we onze lunch genuttigd. Heerlijk het geluid van het water op de achtergrond.
Iwe kwamen door het kuuroord Vain le Bain, lekker sfeertje. Weer even een stuk verder fietsen en helaas moesten we toen even een aardige helling nemen van 15%.
We kwamen langs de prachtige stad Abbenas. We zagen het in de verte liggen maar we hadden geen puf om naar boven te klimmen.

Ook fietsen we door Vogue. Een prachtig stadje met mooie strandjes aan de Ardeche en mooie oude bruggen. Gelukkig konden we fietsen door het stadje en hoeften we niet te lopen. De parkeerplaatsen staan daar vol met auto's. Deze mensen vieren op een andere wijze vakantie dat is duidelijk.

Naarmate je verder naar de rivier de Ardeche wordt het onaantrekkelijker om te fietsen. We moesten even een tijdje langs de hoofdweg.

Wim had in Pradonce een kleinschalige camping opgezocht. Tja, er heerst hier meteen een andere sfeer dan op de voorgaande campings. Wel aardig hoor maar ander publiek. Ik heb in ieder geval weer 2 stoeltjes kunnen bemachtigen via de receptie. We hebben nu in Frankrijk een camping gehad van 6,50 euro en deze is dan 40,00 euro. Belachelijk voor een stukje grasveld voor 1 nacht!

De camping ligt aan de Ardeche. Ik moet straks het strandje nog eens bekijken. Dit hebben we wel al vanaf de brug gedaan.

We hebben een voldaan gevoel voor vandaag. Morgen weer verder. Sinds 2 dagen staan we niet meer om 5.15 uur op maar 6.30 uur, omdat het gewoon minder warm is en je kunt dan wat langer doorfietsen.

O ja, ik heb stoppertjes voor de wasbak kunnen kopen om de was te kunnen doen. Ik blij. Nu hebben ze van die loeigrote wasbakken met een drukknopkraan. Dat duurt natuurlijk enorm langs voordat je wat water er in hebt maar goed het is even roeien met de riemen die je hebt.

Morgen weg uit de Ardeche en morgen komen we dan weer op de hoofdroute uit. Wie weet wat morgen weer brengt.

Groetjes,
Wim en Henny

• 08 Augustus 2018 - 19:23

Corrie:

Met Kees heb ik ook in dit gebied gefietst wat was het daar mooi.
    Mooie tocht verder.

• 08 Augustus 2018 - 22:48

To:

Voor morgen een een fijne tocht.bedankt voor jullie leuke verslagen.

• 09 Augustus 2018 - 06:19

Do En Leen:

Heerlijk weer om jullie verslagen te lezen, zo aan mijn ontbijt. Alsof we ook mee fietsen.