Dinsdag 7 augustus 2018 - Reisverslag uit Cheylard-l'Évêque, Frankrijk van Henny Smeets - WaarBenJij.nu Dinsdag 7 augustus 2018 - Reisverslag uit Cheylard-l'Évêque, Frankrijk van Henny Smeets - WaarBenJij.nu

Dinsdag 7 augustus 2018

Door: Henny

Blijf op de hoogte en volg Henny

08 Augustus 2018 | Frankrijk, Cheylard-l'Évêque

Dinsdag 7 augustus 2018

Van Lamastre naar Cheylard - 28 km
Het plan was om vandaag niet zo ver te fietsen en daardoor ging de wekker pas om 6.30 uur.

We moesten eerst weer terug naar het centrum van het dorpje om de route weer op te pakken maar dit combineerden we uiteraard met koffir. Het was ook marktdag en het werd steeds drukker. Na de koffie bleef Wim even lekker zitten en ik deed enkele boodschappen op de markt en bij de warme bakker.

Ik was op de markt op een gegeven moment mijn oriëntatie helemaal kwijt. Ik maar zoeken naar het cafe waar Wim nog zou zitten. Gelukkig had ik mijn telefoon bij mij en kon ik nadat ik van Wim wat informatie kreeg via Googlemaps hem terugvinden. Het had zomaar anders kunnen aflopen. In ieder geval word ik met de dag eindelijk iets handiger met mijn telefoon.

Om 9.30 uur zaten we vandaag pas op de fiets. Na enkele kilometers moesten we beginnen met de klim naar de Col des Nonieres (671 m)
Prettig als er telkens elke kilometer eenbord langs de weg staat met informatie over de hoogte, gemiddelde stijgingspercentage en hoeveel kilometer je nog moet.

De top lag iets voor het dorpje. Even een foto maken en daarna kijken waar we weer koffie konden drinken. Wim gaf aan dat we ongeveer een afdaling zouden hebben van ongeveer 10 km en dan zouten we op ongeveer 400 meter hoogte zitten en dan moesten we daarna weer een col doen naar 1100 en het was inmiddels al weer warm geworden. We hebben toen besloten om in het plaatsje Cheylard aan het einde van de afdaling naa rr de camping te gaan en maar eens een rustdag te nemen. Goed idee.

We hadden een Munipalcamping aan een aardig riviertje met een afgezet stuk als natuurlijk zwembad. Het is een eenvoudige camping waar de kinderen zich gelukkig zelf moeten vermaken. We konden een plastic tafel en 2 stoelen pakken om te gebruiken. Zo hadden ze wel 40 stoelen staan om de gastenvan dienst te zijn. Wat een luxe. We hebben vanavond aan tafel gegeten!

Vanmiddag ben ik 2 keer in de rivier gaan zwemmen. Het was heerlijk water. Wij vonden het weer op de camping vandaag de gehele dag lekker. Veel wind en een aangename temperatuur in de schaduw. Echt even een middag/avond om bij te komen.

De camping ligt in een mooie omgeving aan een zijriviertje van de Ardeche. Het is een gebied dat nog niet echt bekend is bij de toeristen.

Op de camping zijn inmiddels ook verschillende fietsers aangekomen. Opvallend is dat er ook gezinnetjes met kinderen bij zitten. Uiteraard doen zij niet dezelfde route als wij maar jong geleerd is oud gedaan!
Ook hier zien wij gelukkig weer leuke trekkerstentjes staan. Dit geeft toch een bepaald sfeertje.

Het wordt steeds eerder donker. Dat is wel even wennen.

Even de spullen opruimen en dan naar bed

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henny

Actief sinds 25 Juni 2014
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 30711

Voorgaande reizen:

22 Juli 2018 - 18 Augustus 2018

Met de fiets naar Barcelona

23 Juli 2017 - 25 Augustus 2017

Op de fiets naar Rome

05 Juli 2014 - 15 Augustus 2014

Op weg naar .................

Landen bezocht: