Woensdag 1 augustus 2018 - Reisverslag uit Gray, Frankrijk van Henny Smeets - WaarBenJij.nu Woensdag 1 augustus 2018 - Reisverslag uit Gray, Frankrijk van Henny Smeets - WaarBenJij.nu

Woensdag 1 augustus 2018

Door: Henny

Blijf op de hoogte en volg Henny

04 Augustus 2018 | Frankrijk, Gray

Beste allemaal,

Ik had even een achterstand in het bijhouden van mijn verslag. Het is gewoon net zoals op veel andere plekken heet geweest.

Ik heb nog eens geken waarom sommigen 3 keer hetzelfde verslag krijgen maar ik kan het niet vinden. Je gooit ze dan maar gewoon weg.

Ik mis mijn grote toetsenbord. Helaas kon ik even niet meer precies de plaatsjes herleiden.


Van ...... naar ........
We zaten vanmorgen om 6.45 uur op de fiets. Wim had gisteren in principe bepaald, dat we in Gray op de camping zouden overnachten. Dit zou neerkomen op 80 km.
Geen probleem, want de route was vrij vlak en de wind was gunstig. Eenmaal in Gray hebben we besloten om naar de volgende camping te gaan die dan 28 km verder zou liggen. Nu ik dit typ zitten we op een air naturelle camping aan de Saone waar echt niets te beleven is. Het ligt overigens wel mooi. Uiteindelijk 108 km gefietst vandaag en om 16.00 uur waren we op de camping.

Het aantal kilometers was even nodig, omdat we morgen Beaune willen halen en dit anders te ver zou zijn. Wim heeft uitgerekend, dat we tot aan Ghirona 72 km gemiddeld per dag moeten doen. Als het praktisch vlak is dan levert dit geen probleem op maar als we straks het Centraal Massief over moeten dat is dat een pittige klus. We gaan kijken wat mogelijk is.

Wat missen we onze campingstoeltjes. Het relaxed lezen is er niet meer bij. Ik heb bij een Franse buurvrouw maar even een stoeltje voor Wim geleend maar het zit natuurlijk voor geen meter en die van mij zit ook niet meer comfortabel, omdat er een stang is afgebroken.

Vandaag hebben we langs kanalen en rivieren gefietst en voor een groot gedeelte op fietspaden. Het was aardig om de bootjes door kanaaltunnels te zien gaan.


  • 04 Augustus 2018 - 19:49

    To:

    Jullie hebben dus weer heel wat kilometers in de benen. Succes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henny

Actief sinds 25 Juni 2014
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 30711

Voorgaande reizen:

22 Juli 2018 - 18 Augustus 2018

Met de fiets naar Barcelona

23 Juli 2017 - 25 Augustus 2017

Op de fiets naar Rome

05 Juli 2014 - 15 Augustus 2014

Op weg naar .................

Landen bezocht: