Gastvrijheid - Reisverslag uit Amance, Frankrijk van Henny Smeets - WaarBenJij.nu Gastvrijheid - Reisverslag uit Amance, Frankrijk van Henny Smeets - WaarBenJij.nu

Gastvrijheid

Door: Henny

Blijf op de hoogte en volg Henny

31 Juli 2018 | Frankrijk, Amance

Dinsdag 31 augustus 2018

Van Charmes naar Amance (90 kilometer)

Dank voor jullie reacties op de site waarbenjij.nu. Het lukte even niet om er op te reageren. De site werkte even niet mee.

Zullen we vandaag 60 km doen of 90 km? Laten we eerst maar op pad gaan en dan zien we het wel.

We zaten om 7.00 uur al op de fiets. Het ochtendritueel gaat steeds sneller. We zijn de laatste dagen al voordat de wekker gaat wakker.

Vanuit Charmes volgden we ongeveer 10 km de Moezel daarna een heel stuk binnendoor met enkele klimmen. Boven aan gekomen een mooi uitzicht over de Vogezen. Het was allemaal wel te doen, omdat het nog vroeg was.

Wat ben ik blij dat wij een Rohloff-naaf hebben en geen derailleur. Het schakelen gaat daardoor een stuk aangenamer.

In een dorpje 2 crossaints gekocht en 2 appel in bladerdeeg, tenminste ik dacht dat het van die heerlijke appeltasjes waren. Onderweg hadden we trek en wilden zo'n appeltasje nemen maar toen bleek dat er vlees in zat. Nou daar heb ik 's morgens nu helemaal geen zin. Uiteindelijk heeft Wim hem wel opgegeten en die andere zit al de gehele dag in de tas en die zullen we maar weg doen. We hebben er niets aan als een van de twee ziek wordt.

Op een gegeven ogenblik kwamen we uit op het Canal de l'Est met vele sluizen. Het fietspad (vroeger Jaagpad) was prima en we konden lekker tempo maken. Het was er zo rustig. Na 55 kilometer was er eindelijk een auberge waar we een kopje koffie konden drinken. Het lag er leuk aan het kanaal.

Aangezien het allemaal voorspoedig ging hebben we beoten naar de camping op 90 km.

Tijdens het insmeren van de zonnebrand (we hadden al 75 km gefietst) stopte een auto met Nederlandse mensen en zij nodigden ons uit on bij hun huis iets te komen drinken. Ze waren zo gastvrij en zij hadden zo'n mooi huis. Het huis mocht ik bekijken en ze hadden een lekkere smoothie. Zij waren zo gastvrij! Zij verdienden een gouden bordje.

Daarna moesten we nog wel 20 km om bij de camping in Bauley te komen. Het is een aardige boerencamping in een oude boomgaard. Kosten voor 2 personen 6,50 euro. Er zaten zoveel pruimen en appels aan de bomen dit jaar. De pruimen kon je zo van de boom eten, want ze waren al rijp. Het was niet verstandig om je tent onder de appelboom te zetten, omdat er regelmatig appels vallen en het is natuurlijk niet prettig als je dan lekker ligt te slapen.

Ik had al geschreven bij het vorige bericht dat onze Alite stoeltjes aan 1 kant kapot waren. Helaas ging bij Wim de andere kant ook kapot en nu kan hij helemaal niet meer zitten. Dit zal bij die van mij ook wel gebeuren.

Ik heb ons probleem meteen via de mail gemeld bij de fietsvakantiewinkel en ik mag de frames opsturen, zodat zij contact opnemen met de importeur. Is natuurlijk heel fijn maar wij moeten op elke camping zoeken naar alternatieven en ze zaten net zo lekker. Hier op de boomgaardcamping hebben we al stoelen kunnen lenen.
Ik denk dat ik ze - als het eerste deel van de route Cluney er op zit de 2 stoeltjes met routeboekje naar huis stuur, want dat scheelt weer in gewicht.

(Paul en Bernie volgens mij zijn we met de Groene Weg fietsroute hier ook geweest)

Zo'n boomgaard en enkele schapen zijn leuk hoor maar we worden gek van de vliegen. Daarnaast ben ik ook nog door een wesp gestoken net op mijn typvinger

  • 31 Juli 2018 - 20:21

    Corrie:

    Weer een hele belevenis , toch niet te veel pruimen gegeten.
    Daar krijg je last van. Appels zijn ook vast heel erg lekker.
    fijne reis verder.
    gr. Corrie

  • 31 Juli 2018 - 20:50

    Astrid En Jan:

    Je moeder zou zeggen dat je een zeer lapje om je vinger moet doen

  • 31 Juli 2018 - 22:00

    To:

    Jullie hebben wat met vliegen ,is het niet aan het water dan maar in de boomgaard,


  • 03 Augustus 2018 - 20:57

    Marianne:

    Wat leuk om te lezen allemaal. Respect voor jullie! Ik vind het fietsen in de bergen zelfs met een e bike best pittig! Ha ha
    Goede reis verder!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henny

Actief sinds 25 Juni 2014
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 30711

Voorgaande reizen:

22 Juli 2018 - 18 Augustus 2018

Met de fiets naar Barcelona

23 Juli 2017 - 25 Augustus 2017

Op de fiets naar Rome

05 Juli 2014 - 15 Augustus 2014

Op weg naar .................

Landen bezocht: