Donderdag 9 augustus 2018 - noodweer - Reisverslag uit Les Laubies, Frankrijk van Henny Smeets - WaarBenJij.nu Donderdag 9 augustus 2018 - noodweer - Reisverslag uit Les Laubies, Frankrijk van Henny Smeets - WaarBenJij.nu

Donderdag 9 augustus 2018 - noodweer

Door: Henny

Blijf op de hoogte en volg Henny

09 Augustus 2018 | Frankrijk, Les Laubies

Donderdag 9 augustus 2018

Vanmorgen om 5.00 uur begon het al te flitsen. Wij vonden het nog te vroeg om op te staan. Om 6.30 uur gingen we inpakken en begon het een klein beetje te regenen. Het leek dat de onweer aan ons voorbij zou gaan maar na enige tijd begon het steeds harder te regenen. Sommige tassen waren al klaar gemaakt voor vertrek. Nou dan toch maar weer alles in de tent.

Daarna het volgende:
We zitten vast op de camping. Tot 17.00 uur onweer en dan moet je niet op pad gaan. Gelukkig het stel dat we ontmoet hebben zijn hier ook. Zij moesten van hun plek, omdat de plek voor vandaag gereserveerd was. Nu stonden ze naast ons dus tentje opgepakt en staan we gezamenlijk op 1 plek. Morgen wordt het weer beter weer.
Gelukkig hebben ze hier een gemeenschappelijke ruimte (een soort kantine) We hebben het brood en de kaas met elkaar gedeeld en een fles wijn er bij genomen. Straks dan maar een tukkie doen. Wel vreemd, we hadden juist weer zin om te vertrekken. Toen we even in de tent gingen liggen rook het niet zo fris. Wanneer kledingstukken nat zijn begint het te stinken. Morgen lossen we dit wel weer op. Alles went!

Uiteindelijk heeft het hier 7 uur heel hard geregend met veel onweer. Er zaten harde bliksemslagen bij.
Later hoorden wij dat het hier in de buurt heel erg heeft gespookt.
Vanmiddag toen we even naar een dorpjes fietsten tussen de buien door zagen we ook een helikopter gaan. We begrepen later ook dat er 4 helikopters ingezet waren om mensen te evacueren/redden.

Morgen zou het weer wat beter worden. We zijn van plan om op tijd weg te gaan.

De rivier De Ardeche is zeer breed geworden en is totaal anders van kleur geworden.

We hebben nog wel onder een boom de kabeljauevissticks kunnen bakken en samen met taboule en wortelsalade op kunnen eten. Glaasje wijn erbij en het is weer opgelost.

• 09 Augustus 2018 - 20:12

Paul En Bernie:

Jammer van het slechte weer. Dan maar zo goed en gezellig mogelijk er een rustdag van maken. Uit het nieuws hebben wij begrepen dat het iets noord oostelijk van jullie echt heel slecht was. Auto’s diep in het water en zelfs een meestromend huis.
    Een rustdag is dan beter. Morgen weer lekker uitgerust op de fiets.

• 09 Augustus 2018 - 20:32

Yvonne:

Hoi Henny en Wim,

Leuk om jullie reis mee te beleven op deze manier. Jullie hebben geluk dat het noodweer niet over de camping trok. Hoop dat het verder weer een fijne tocht wordt.

• 10 Augustus 2018 - 07:00

Corrie:

De foto's hebben we gezien, wat een regen en nog eens regen. vandaag vrijdag uitgerust en wel weer op de fiets. Hopelijk schijnt het zonnetje weer.Goede reis. Kanjers.

• 10 Augustus 2018 - 17:47

Karina:

Wat zijn jullie moedig. Dat jullie zoveel plezier van één glaasje wijn kunt hebben. Wij zouden een schuilplek bij de wijnboer hebben gezocht.
    Veel avontuur en plezier verder.
    Marcel en Karina