Maandag 6 augustus 2018 - Reisverslag uit Lamastre, Frankrijk van Henny Smeets - WaarBenJij.nu Maandag 6 augustus 2018 - Reisverslag uit Lamastre, Frankrijk van Henny Smeets - WaarBenJij.nu

Maandag 6 augustus 2018

Door: Henny

Blijf op de hoogte en volg Henny

08 Augustus 2018 | Frankrijk, Lamastre

Maandag 6 augustus 2018

Van Contrieu naar Lamastre 90 km

Helaas zijn we vandaag weer vertrokken van onze bijna ideale camping. Natuurlijk zouden we nog een dagje kunnen blijven maar om een dag op een warme camping te vertoeven is geen optie. Je kunt dan beter onderweg zijn.

Het grootste gedeelte van de route van vandaag was een beetje saai. Veel langs de Rhone gefietst.
Gelukkig gingen we even volgens de route een omweg maken, zodat je in ieder geval in een plaatsje komt waar we koffie hebben gedronken en brood hebben gekocht.

Daarna kwamen we bij een aftakking van de Ardeche Le Doux en moesten we 500 meter hoogte klimmen. Soms echt wel pittig hoor, want het was inmiddels het heetst van de dag. Soms ging het wel met de temperatuur maar je had ook momenten, dat je fietste langs een grote muur waar totaal geen wind was. Eenmaal boven bleven we nog ongeveer 10 km op dit niveau fietsten. Daarna een lekkere afdaling. Het had hier geregend en we ervaarden weer een heerlijke frisse wind wat we al in geen weken hadden gehad. Helaas beneden was dit alweer voorbij.

Na een terrasje hebben gepakt en boodschappen te hebben gedaan gingen we naar de camping in Lamaster. Deze camping ligt aan de rivier Le Doux bij een oud kasteeltje. We moesten een steile weg af en we vroegen ons af hoe we hier morgen weer boven konden komen met onze bepakte fietsen. Ik krijg het al warm als ik er aan denk.

Bij de receptie vernam Wim dat de camping vol was maar hij gaf aan dat we met de fiets waren en uiteindelijk konden wij de tent voor een caravan zetten van mensen die een vaste staanplaats hebben en er toch niet zijn. Ook de buren waren afwezig en ik ben meteen toen de tent bijna stond op stoelenroof gegaan. In de voortent stonden mooie plastic stoelen uitnodigend te kijken. Rits open en hup mijn actie voor vandaag was weer uitgevoerd.

Ik had per ongeluk een fles rode wijn gekocht i.p.v. witte. We hebben ervan genoten op de stoeltjes en een lekker kaasje erbij. Maar wat was ik moe daarna. Dat doen we dus niet meer, want het haalt je helemaal uit je ritme.

Morgen wordt geen lange fietsdag. Eerst wat klimwerk en dan eenstukje gewoon en dan een col van 1100 meter. Daarna zullen we een camping opzoeken. We zijn nu van mening dat we aardig voor op schema liggen dus we kunnen het wat rustiger aan doen.

Wordt vervolgd!

• 08 Augustus 2018 - 22:34

To:

Hoi leuk verhaal. Stoelen jacht je heb ze toch wel weer netjes terug gezet.?