Maandag 13 augustus 2018 - Reisverslag uit Latour-de-France, Frankrijk van Henny Smeets - WaarBenJij.nu Maandag 13 augustus 2018 - Reisverslag uit Latour-de-France, Frankrijk van Henny Smeets - WaarBenJij.nu

Maandag 13 augustus 2018

Door: Henny

Blijf op de hoogte en volg Henny

15 Augustus 2018 | Frankrijk, Latour-de-France

Maandag 13 augustus 2018

Salleles D'Aude - naar La Tour De France

Vandaag fietsen we door de streek Corbiers dat uiteraard weer bekend is om zijn wijnen.

Ook fietsen we weer regematig langs het water.

We bezoeken de stad Beziers, dat op een berg ligt. Er zou daar de komende dagen groot feest zijn. We zijn door deze stad gefietst en we keken onze ogen uit van de statige huizen en de luxe winkels. De straten waren stijl. In het centeum stond een prachtige kathedraal die je van heinde en ver kon zien.

Regematig zit er nog een klimmetje in de route maar het gaat verder lekker.

Door onze slechte ervaringen in het hoogseizoen in dit gebied met campings hebben we de camping in Latour de France van tevoren gebeld. Nee er was geen plek.

Toch zijn we naar de camping toegegaan en inderdaad hij was vol maar we waren met de fiets en we kregen een plekje toegewezen dat eigenlijk geen plek was. Wim had meteen het ook voor het fietsstel Jo en Marlie geregeld en die hebben we toen een berichtje gestuurd. Als we naar een volgende camping hadden gemoeten dan hadden we eerst nog een col van 300 meter moeten doen en daar zit je op het einde van de dag niet op te wachten.

Van onze overbuurman heb ik 4 stoelen geregeld en de tafel kreeg ik er bij. Bij de receptie was heerlijke koude wijn te koop en ook sta je op een rotplekje. Als het gezellig is met elkaar dan maakt zo'n plek niets meer uit.

Morgen weer verder.