Fietstocht Henny en Wim - Reisverslag uit Diest, België van Henny Smeets - WaarBenJij.nu Fietstocht Henny en Wim - Reisverslag uit Diest, België van Henny Smeets - WaarBenJij.nu

Fietstocht Henny en Wim

Door: Henny

Blijf op de hoogte en volg Henny

26 Juli 2018 | België, Diest

Dinsdag 24 juli 2018

Weer lekker vroeg en eerst maar eens een bezoekje gebracht aan Diest. Men zegt dat hier het mooiste Begijnenhof is van Vlaanderen. Het was inderdaad bijzonder. Het is gebouwd rond 1350. Ook een prachtige gerestaureerde kerk. Na de koffie op weg naar Namen.

Veel kilometers reden we weer over oude spoorbaan. Gelukkig reden we regelmatig tussen de bomen door, want het was echt warm. Als je maar aan het fietsen bent dan ging het wel maar o wee als je even stilstond.

We zouden eerst naar een kastelencamping ten oosten van Namen maar gelukkig keek ik even op internet en toen bleek, dat de camping was opgeheven, omdat de eigenaar was overleden en de erfgenamen geld wilden zien.

Voor de andere camping moesten we eerst Namen helemaal door. Langs de Maas moesten we een weggetje in naar boven met op een gegeven moment een heel stuk van 15%. Het begin ging nog wel maar we moesten toch allen afstappen en gaan lopen.

We kwamen op een trekkersveldje terecht met ver uitzicht en verschillende fietsers. Tegenover stond toevallig de voorzitter van de vereniging voor Wereldfietsers. Nog even mee gekletst.

Vanavond ook weer gekookt op 1 gaspitje. Uitgebakken spekjes voor in de sla om het zoutgehalte weer een beetje op niveau te brengen, gebakken zalm en in supermarkt tabollee gekocht. Mmmmmmm....

Vanavond is het al weer de laatste avond dat Rob bij ons is, want morgen fietst hij langs de Maas weer naar huis. Dus eigenlijk hebben we vanavond "bonte avond".

Ik geef Rob maar enkele kledingstukken van mij mee, want ik had toch iets te veel meegenomen. Je kan toch maar 1 ding tegelijk aan en alles wat overbodig is moet je toch meesjouwen.

Woesdag 25 juli 2018

Donderdag 26 juli 2018
Van Houyet naar Bretix

• 26 Juli 2018 - 17:02

Gertjan:

Wat geweldig dat jullie het uithouden met deze temperatuur; hopelijk is de temperatuur in de nacht behoorlijk gedaald voor een goede nachtrust. Leuk om de verslagen te lezen. (Henny volgens mij heb je 3x op enter gedrukt voor het verslag van de woensdag ;-).

• 26 Juli 2018 - 17:02

To:

Weer leuk om je verhaal te lezen (maar 3x het zelfde verhaal is ook erg leuk)
    Je zal misschien weer moeten wennen aan ...hoe het ook weer werkt
    GrTo

• 27 Juli 2018 - 09:25

Anke:

Hoi fietsers,
    Leuk door Belgie fietsen, wij herkennen jullie ervaring van nu. De Kempen, Namen, Belgie is een fijn land.

Groetjes, Anke en Leo