Verslag eerzte 5 dagen van de fietstocht - Reisverslag uit Boxtel, Nederland van Henny Smeets - WaarBenJij.nu Verslag eerzte 5 dagen van de fietstocht - Reisverslag uit Boxtel, Nederland van Henny Smeets - WaarBenJij.nu

Verslag eerzte 5 dagen van de fietstocht

Door: Henny

Blijf op de hoogte en volg Henny

26 Juli 2018 | Nederland, Boxtel

Zondag 22 juli 2018

Het plan is dat we een fietstocht gaan maken vanaf huis naar Barcelona.

Gisteren zijn we vanuit Huizen naar Boxtel gereden. Onze overbuurman Rob fietst ook enkele dagen mee. Ik had via de routeplanner een route bepaald via internet met knooppunten en lange afstandfietsroutes. Het zou ongeveer 115 kilometer zijn. We konden natuurlijk ook rechtstreeks gaan maar je wilt ook een beetje genieten van de omgeving.

Wij vonden de route vanaf Bunnik echt tegenvallen. Het was door het boerenland. Veel mais e.d.

We kwamen terecht op een boerencamping en konden onze 2 tentje achter een hele grote Tipietent zetten. We hadden lekker veel ruimte om ons heen.

i.v.m. zondag en er geen winkels open waren zijn we gezellig uit eten gegaan.

Morgen weer verder

==================
Maandag 23 juli 2018 van Boxtel naar Diest

Om 8.00 uur al op de fiets want het zou weer warm worden.

Wim en ik zijn ochtendmensen maar Rob niet. Toch was het voor hem ook totaal geen probleem.

We moesten eerst via de knooppuntenroute naar Eindhoven. Ook vandaag kon ik niet enthousiast over deze route worden.

Bij het station begon dan de officiële fietsroute van Eindhoven naar Barcelona van Benjaminse. Wij moeten enorm wennen aan zijn boekjes met kaarten en beschrijvingen. Naar Santiago was van Sweerman en naar Rome van Reitsma. Beide heren hebben de route prima geschreven. Later we het eerst maar een week proberen en dan kunnen we er beter over oordelen.

Van Noord-Brabant naar Brabant in Belgie oftewel van Eindhoven naar Hoegaarden.

We zijn in Valkenswaard door de het natuurgebied Malpievennen gegaan. De vennen stonden helaas bijna droog maar toch waren er heel veel vogels te zien.

Het fietste wel lekker maar het was wel veel recht toe recht aan en zeker toen we in Belgie over een oude spoorwegbedding fietsten. Later werd dit een fietsroute waar vroeger de IJzeren Rijnspoorlijn was. Dit is trouwens een fietsroute van 180 km waarvan wij een gedeelte hebben gedaan.

Het gebied heet De Kempen waar we door fietsten. Vroeger bestond dit gebied uit bossen en heidevelden. Aan het begin van de vorige eeuw werden in Beringen en omgeving een 6-tal mijnen geëxploiteerd. Er kwamen toen heel veel gastarbeiders en we kwamen dan ook door een plaatsje met een geheel Turkse gemeenschap. Ik heb voor het eerst een hele grote mijn gezien. In dit plaatsje hebben ze hem laten staan.

Iets verderop in dit plaatsje zie je een wijkje met prachtige statige huizen die van de mijndirecteuren waren. Hoe groot kan het verschil zijn!

Onderweg kwamen we nog bierbrouwerij Hoegaarden tegen. In het open veld. De afbeelding van het etiket was overeenkomstig met beeld wat wij zagen.

Na 110 km gefietst te hebben eindigden we op een camping in de buurt van Diest. Wij mochten ons tentje bij een groe vijver neerzetten. Er zat weinig water in door de droogte. Een beetje maffe camping. Veel geld voor weinig.

Gelukkig hadden we al boodschappen gedaan waardoor we niet eerst weer 6 km moesten fietsen om naar een restaurantje te gaan. Ik heb een lekkere pastasalade met zalm en sla gemaakt. Flesje wijn erbij en dan lekker bij de tent eten.
Bij het koken viel mijn koekepannetje een beetje om. Verdorrie daar gaat mijn zalm. Hup maar weer in het pannetje terugdoen en wat grassprietjes er tussenuit halen.

Grappig zo met 2 mannen op stap. Ik moet zeggen dat het zo met z'n drieën heel goed gaat. Het is heel gezellig en we hebben op de vlakke weg ongeveer hetzelfde niveau.

Op naar het volgende deel.

• 26 Juli 2018 - 16:52

To:

Hoi jullie hebben een aardig tempo met het warme weer.nog veel plezier gr je zus

• 26 Juli 2018 - 19:53

Karina:

De zalm verbaast mij niets
    Ik zie nog altijd de boterham met pindakaas van Céline in het zand vallen. Even blazen en dan gewoon opeten. Genuet verder.
    Marcel en Karina