Verslag derde deel (5e dag) - Reisverslag uit Bingen am Rhein, Duitsland van Henny Smeets - WaarBenJij.nu Verslag derde deel (5e dag) - Reisverslag uit Bingen am Rhein, Duitsland van Henny Smeets - WaarBenJij.nu

Verslag derde deel (5e dag)

Blijf op de hoogte en volg Henny

28 Juli 2017 | Duitsland, Bingen am Rhein

Vrijdag 28 juli
Wat een lawaai kan het toch zijn op een camping. Gelukkig haf ik oordopjes in maar die dingen floepen ook zo af en toe uit. Of er kwam een trein langs of een vliegtuig over of een vrachtschip kwam langs. Overdag merk je dat niet zo maar 's nachts........

Ik was erg vroeg wakker en ik neem de tijd om maar eens mijn telefoon op te schonen. De zon begint te schijnen. Ja voor het eerst dat dit gebeurde terwijl ik in de tent ben. De weersverwachting voor de komende week is zeer positief. Misschien klagen we dan weer dat het te warm is.

We hebben lekker in het zonnetje ontbeten. Alle spullen op de fiets gedaan. We wilden bijna weggaan totdat ik constateerde, dat ik mijn GPS niet had. Ik had hem in het zijvakje van de binnentent gedaan. Wim dacht bij het opvouwen van de tent, dat alles uit de tent was. Hup de tent weer van de fiets en de tent uitvouwen en op zoek naat het apparaat en ja hoor daar was hij weer. Dat heb ik ook weer geleerd.

Aangezien je met het aantal kilometers van een dag altijd rekening moet houden waar een camping is hadden we vandaag weer niet zo'n grote afstand. Het werd een relaxed dagje. Het fietsen was een makkie! Het weer was lekker. Zo af en toe een zonnetje en soms wind mee. Er waren onderweg verschillende burchten te zien, gezellige plaatsjes en veel vrachtschepen. Het is leuk om door deze omgeving te fietsen maar om echt hier op vakantie te gaan daar vinden wij ons nog veel te jong voor!

Wij vinden het leuk om naar Rome te fietsen maar deze fietstocht is niet te vergelijken met die naar Santiago de Compestella - via de oude wegenroute. Die route was voor ons als een geschiedenisboek. Zoveel mooie cultuur! Daarnaast was het ook een pittige route. Nu gaat het fietsen gewoon erg lekker en natuurlijk moet er nog veel geklommen worden.

Morgen komen mijn zwager Linze met Celine eind van de dag Coorie ophalen. Zij blijven dan 1 nachtje en zij gaan dan met z"n drieen weer naar huis.

Zo nu naar bed. Morgen mooi weer.

  • 28 Juli 2017 - 21:57

    To:

    Veel plezier .

  • 28 Juli 2017 - 22:08

    Paul En Bernie:

    Lieve Henny en Wim leuk om mee te reizen met jullie. Tja wat een geluiden 's nachts. Wees maar blij dat er geen snurkers zijn of van die zoemende muggen. Geniet van de reis en de dingen die je ziet, overal is wat moois.

  • 30 Juli 2017 - 18:44

    Corrie:

    Dat was echt een mooie dag om te fietsen, heerlijk weer, ik geniet van de mooie natuur, jullie willen meer bergen,maar dat hoeft van min niet, Geen stroom nodig gelukkig. Wat ben ik blij dat ik met jullie mee mocht. Wim en Hennie fiets lekker verder, ik ga genieten van jullie verhalen.

  • 31 Juli 2017 - 13:50

    John En Aukje:

    Hennie en Wim heel veel plezier met de voortzetting van jullie fietsreis. Misschien overdag uiltje knappen van een uurtje in de berm.

    Groet John en Aukje

  • 06 Augustus 2017 - 20:45

    Fenny:

    Hoi Hennie en Wim wat zijn jullie al een eind in de goede richting gefietst, respect! Toch een beetje jammer ook dat jullie zo ver weg zijn, anders konden we een afspraakje maken om samen te eten zoals in onze laatste vakantie! We wensen jullie een goede nachtrust, weinig muggen en veel fietsplezier!
    Liefs, Henri en Fenny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henny

Actief sinds 25 Juni 2014
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 30519

Voorgaande reizen:

22 Juli 2018 - 18 Augustus 2018

Met de fiets naar Barcelona

23 Juli 2017 - 25 Augustus 2017

Op de fiets naar Rome

05 Juli 2014 - 15 Augustus 2014

Op weg naar .................

Landen bezocht: