Henny en Win op pad - Reisverslag uit Braunsbach, Duitsland van Henny Smeets - WaarBenJij.nu Henny en Win op pad - Reisverslag uit Braunsbach, Duitsland van Henny Smeets - WaarBenJij.nu

Henny en Win op pad

Blijf op de hoogte en volg Henny

01 Augustus 2017 | Duitsland, Braunsbach

Zaterdag 29 juli 2017
Vandaag is het de laatste dag dat Corrie mee fietst. Zo te zien wordt het lekker weer. We hoeven vandaag niet ver. Wim heeft de kaart bestudeerd en gekeken waar er een camping is. De planning is dat we maar 60 km hoeven te fietsen. We hadden daardoor de tijd voor 2 koffiestops.

Dit was de laatste camping aan de Rijn. We konden vanaf onze plek ver kijken. Zo zagen we vanaf ons plekje een klooster op de berghelling liggen tussen de wijngaarden.

We waren om 9.00 uur klaar met ontbijt en de fiets met bagage hadden we klaar gemaakt. Na enkele kilometers verlieten we de Rijn en fietsten we via autoluwe paden door het boerenland van midden Duitsland. Soms werd dit afgewisseld met wijngaarden. De wind was ons ook vandaag weer gunstig gestemd en er was nauwelijks klimwerk waardoor het fietsen lekker ging.

Wim had een camping uitgezocht bij een recreatieterrein en een meer. Er was overigens geen keus. Om ongeveer 15.00 uur hadden we even contact met Celine. We kwamen bijna gelijk aan op de camping. We kregen een prima plekje aan het water onder de bomen. Het was fijn om Celine weer even te zien en Corrie was verheugd om Linze weer te zien.

's Avonds zijn we uit eten geweest in een plaatsje aan de overkant van de Rijn. We moesten dus eerst met de veerpont. Uiteraard als je in Duitsland bent eet je schnitzel.
Celine kroop 's avonds bij ons in de voortent en Linze bij Corrie. Hij had nog nooit in een tent geslapen en eens moet het de eerste keer zijn. Het werd ook voor hem de laatste keer. Toch vind ik het knap om als 75-jarige in een klein tentje te kruipen.

Zondag 30 juli 2017
Vanmorgen met z'n vijven ontbeten. Even gekeken welke spullen ik niet meer nodig zou kunnen hebben. Ik heb mijn regenbroek en mijn heerlijke warme vest achter gelaten en een stoeltje die ik voor Corrie een week voor haar in mijn tas had. Wat die regenbroek betreft dit is natuurlijk wel een gok. Over 4 weken zal ik weten of het wijsheid is geweest.

Om 09.00 uur waren we klaar. Onze wegen werden gescheiden. Het was een gezellige week om mijn zus Corrie een week met ons mee te laten rijden. Zij heeft er van genoten. Zij heeft een tent-opzetdiplona behaald. Er zijn maar weinig dames die op 66-jarige leeftijd een fietsvakantie doen en ook zelf hun tentje opzetten en afbreken!

Wim en ik gingen hun fietsroute vervolgen. Celine, Corrie en Linze gingen weer terug naar het regenachtige weer. Bij ons was het heerlijk weer. Gelukkig maar want wat moet je doen als het hier zou regenen!

Onze fietsdag was een wat saaiere fietsdag. Pas na 40 km konden we koffie drinken. We zijn vandaag wel op 2 toeristische plekken gekomen en daar is het dan meteen ook druk. (Weinheim en Ladenburg) Het was hier en daar een glooiend landschap.

We hadden het plan om 5 km voorbij Heidelberg te kamperen. We kwamen langs Heidelberg en we zagen van een afstand dat het een prachtige oude stad was.
Eerst maar naar de camping om de tent op te zetten en een douche te nemen. Daarna zijn we meteen weer terug gegaan naar Heidelberg. Daar hebben we wat rondgelopen in de oude stad en een hapje gegeten.

Maandag 31 juli 2017
Vandaag gefietst langs de rivier De Neckar. Het landschap wordt weer aantrekkelijker. Ook komen we weer door meer plaatsjes. Een mooi stadje is Neckarsteinach. Wij kwamen aanfietsen en we zagen in een korte tijd vier burchten op de heuvels. Het zonnetje scheen dus het was een mooi gezicht.

Het fietsen ging lekker vandaag. We belandden op een camping bij enkele zwem- en visvijvers. Wat heerlijk geen spoor en/of drukke weg langs de camping.
Vandaag gefietst langs de rivier De Neckar. Het landschap wordt weer aantrekkelijker. Ook komen we weer door meer plaatsjes. Een mooi stadje is Neckatsteinach. Wij kwamen aanfietsen en we zagen in een korte tijd vier burchten op de heuvels. Het zonnetje scheen dus het was een mooi gezicht.

Dinsdag 2 juli
Het weer zou vandaag warm worden en daarom stonden we al om 6.00 uur . Dat is voor ons totaal geen probleem want we gaan op tijd naar bed en dan heb je voldoende slaap gehad. De buurman was ook vroeg op en hij was al aan het vissen. Tja wat je vissen noemt. Er gaat een belletje rinkelen als je beet hebt. We konden aanschouwen hoe hij een karper vann 75 cm uit het water haalde. Om 07.45 uur zaten we al op de fiets

We fietsen vandaag door een vriendelijk landschap langs de rivier De Kocher. Ik had hier nog nooit van gehoord. We reden hier door historische plaatsjes zoals:
Neuenstadt am Kocher (koffie bij de bakker)
Forchtenberg (Middeleeuws stadje)

Het was een warme dag vandaag. Er zaten vandaag enkele klimmetjes in de route. Dat was even wennen hoor en uiteraard ook zweten. Hoe moet dat straks in Italie waar het nu 41 graden is. Het wordt eigenlijk ook altijd afgeraden om in juli/augustus naat Rome te gaan op de fiets maar mijn ik heb geen andere mogelijkheid met mijn werk.

Wat is zo'n natuurcamping heerlijk. De ligging is prina. De mensen zijn aardig. Het is tot nu toe de beste camping tijdens deze reis.

Bij het typen van dit verslag mis ik zo mijn normake toetsenbord en natuurlijk ook een groter scherm. Maar goed het is niet anders.

We beginnen overigens een beetje te wennen aan het fietsen door Duitsland. We hoeven bijna niet op een hoofdweg te fietsen. Het fietsen gaat ons tot op heden goed af.

Tot zover

• 01 Augustus 2017 - 21:16

Corrie:

Weer een heel mooi verhaal. Fijn dat jullie niet op grote wegen hoeven te fietsen, maar gewoon lekker op rustige landwegen door de mooie natuur. Ik blijf jullie zeker volgens. Fijne fietstocht verder.

• 10 Augustus 2017 - 08:13

To:

Dit verhaal had ik nog niet gelezen(10-8) zeker over het hoofd gezien vind het elke keer leuk om je verhaal te lezen .hou het bij op de kaart waar jullie zijn .nog veel fietsplezier je zus