Verslag tweede deel - fietsen naar Rome - Reisverslag uit Boppard, Duitsland van Henny Smeets - WaarBenJij.nu Verslag tweede deel - fietsen naar Rome - Reisverslag uit Boppard, Duitsland van Henny Smeets - WaarBenJij.nu

Verslag tweede deel - fietsen naar Rome

Blijf op de hoogte en volg Henny

27 Juli 2017 | Duitsland, Boppard

Fietsvakantie
Inmiddels hebben we nu 5 dagen gefietst. De eerste dag hadden we ruim 90 kiloneter gefietst. We hadden onze camping in Oosterhout De tweede dag zijn we van Oosterhout naar Kessel gefietst. We hadden 105 km op de teller staan. Het ging lekker. In de middag wel even regenen maar over het algemeen mochten we niet klagen. Mijn broer Wim en schoonzus Marijke stonden voor 1 nachtje ook op de camping. We zijn gezellig met z'n allen uit eten geweest in een truckerscafe. Vanmorgen had mijn broer Wim een lekker ontbijtje klaargemaakt. Daarna gingen zij door naar Frankrijk en wij stapten op de fiets om de route te vervolgen.

De route voerde door een mooi stuk Nederland. Het leuke vonden wij, dat de routemaker de route heeft samengesteld uit verschillende stukken van bestaande routes. We hebben vele stukken gefietst waar we nog nooit waren geweest in Nederland.

De voorspelling van het weer was niet veel goeds voor vandaag. De temperatuur was niet verkeerd. Bij Herkenbosch zagen we een heel luxe clubhuis bij een golfbaan. We hadden zin in koffie . We zetten onze fietsen neer en het begon plotsklaps enorm hard te regenen. Wat een geluk was dat!

Het weer viel verder best wel mee. We hebben een zeer lange tocht langs de Roer gefietst. Een mooie rivier met veel stroomversnellingen er in. Op de fietspaden waren veel plassen met water. Helaas hadden we geen keuze in campings. Het werd uiteindelijk een kampeerplek bij een camperplaats, 300 meter van de snelweg. Sanitair was prima maar verder was het echt helemaal niets! We waren kletsnat. Het was net even droog en we konden gelukkig de tent met droog weer opzetten. Daarna begon het weer te regenen. We zijn naar het stadje gegaan en hebben daar heerlijk Thais gegeten.

Terug naar de tent met ons regenpak aan. Dan maar vroeg naar bed want buiten zitten was er niet bij. Gelukkig bestaan er oordopjes en deze kreeg ik eindelijk een keer goed in. Gekukkig maar want anders had ik geen oog dicht gedaan.

Woensdag 26 juli
Op deze hebben we 105 kilometer gefietst. Stijging 325 meter. Het was een heerlijke fietsdag. Lekker tempo gedraaid. De wind was gunstig. Het wegdek was over het algemeen prima. Geen recht toe, recht aan route.
We fietsten op een soort hoogvlakte waar we een mooi uitzicht over het algemeen hadden. We kwamen onderweg aardbeienvelden tegen en wij konden het niet laten om enkele aardbeien te pikken en op te eten. Verrukkelijk waren ze. Even later hetzelfde met frambozen. Wat smaakten ze lekker!
We hadden een camping aan de Rijn. Het was deze dag goed fietsweer.

Donderdag 27 juli
Doordat we ver voor op schema liggen hebben we het vandaag was rustiger aan gedaan. Na 10 km vinden we het meestal wel tijd om koffie te drinken. Dit deden we vandaag ook nog bij 20 km. Voor de lunch kopen we altijd verse broodjes, kaas, drinkyogurt en wat fruit. Als je dan een mooi plekje onderweg vindt dan kan je de tijd nemen voor de lekkere lunch.

Vandaag door Koblenz gefietst en hier en daar gekeken.

Ik moet nog steeds wennen aan het fietsen door Duitsland. De huizenbouw, cultuur enz. het is allemaal zo anders dan het fietsen door Frankrijk. Het is voor ons de eerste keer dat we een langere tijd fietsen door dit land. Ik kan er dus pas echt over oordelen als we in Oostenrijk zijn aangekomen.

Wat zijn er veel mensen die langs de Rijn fietsen. Morgen nog een dagje en dan gaat de route van de Rijn af.

Nu weer een camping met een spoor achter ons. Dus weer oordoppen in. We hebben trouwens wel vanaf ons tentje mooi uitzicht op een heuvel met een burcht erop.

Zo nu ben ik weer bij met mijn reisverhaal. Hopelijk kan ik het verder per dag bij houden.






  • 27 Juli 2017 - 22:53

    To:

    Mooi verhaal maar de eerst heb ik niet gekregen.wel mee gemaakt.voor morgen een hele fijne fietstocht .zo beleeft ikjullie tocht langs de Rijn nog eens die ik zelf ook eens heb gefietst leuk hoor.

  • 28 Juli 2017 - 07:14

    Do:

    Wat fijn dat het zo goed gaat. En wat hebben we aan jullie gedacht toen er hier zóvéél regen was. Leuk om jullie te volgen. (Kon ik maar een dachten meefietsen)

  • 28 Juli 2017 - 08:50

    Marianne:

    Leuk om te lezen, Henny. We blijven jullie volgen.

  • 28 Juli 2017 - 08:51

    Marianne:

    Leuk om te lezen, Henny. We blijven jullie volgen.

  • 28 Juli 2017 - 09:06

    Henny Smeets:

    Corrie fietst een weekje mee. Volgende keer fiets jij enkele dagen mee.

  • 28 Juli 2017 - 10:17

    Trees:

    Leuk de verhalen te lezen! Lekker primitief en alles op eigen kracht! Bijzondere trip! Plzr!

  • 28 Juli 2017 - 10:56

    Gertjan:

    Hallo Henny en Wim,

    Wat leuk/gezellig om jullie belevenissen te lezen. Ik vind het wel erg dapper, dat jullie niet afhaken en ondanks de regen en natte kleding in een tent gaan slapen. Ik zou allang in een hotel gaan overnachten. :-).
    Dat je nu al op een voorsprong zit met het aantal kilometers is natuurlijk erg mooi, maar bedenk wel het zware gedeelte in de bergen zal je misschien wel weer terugzetten in je tijdschema.
    Ik wens jullie een mooi vervolg van jullie reis en ja, Duitsland heeft een veel strakkere bouw dan het rommelige Frankrijk.

  • 28 Juli 2017 - 11:51

    Karina De Haan:

    Hoi Henny en Wim,
    Ik lees dat jullie aan het genieten zijn. Maar pas op met het illegaal plukken van aardbeien. Die smaken lang niet meer zo zoet als de Duitse politie je bekeurt. Dus goed rond blijven kijken. Ik herinner me nog die keer dat mijn moeder stiekem wat fruit plukte en de agent achter haar stond. Dus wees alert en geniet.
    Karina

  • 28 Juli 2017 - 12:18

    Ruth Nieman:

    Leuk reisverslag Henny!Jullie zijn goed op weg!
    Voorspoedig vervolg van de reis gewenst!

  • 28 Juli 2017 - 20:03

    Anke:

    Ha lieve 2! fietsers!
    Een fantastische tocht naar Rome. Aardbeien voor het rapen, goed voor de vit.C. (wel oppassen dus).
    Vandaag heb ik een emmertje bramen geplukt en als sap ingemaakt, heerlijk. Ook hier in Nederland moeten we oppassen met wildplukken las ik, tja .....
    Zondag ga ik toch echt weer plukken hoor.
    Jullie genieten van al het moois en bijzonders onderweg, behalve dan een snelweg langs je tent of een spoorweg, ha ha.
    Hoop dat jullie goed weer houden, af en toe een bui is wel fris.
    Houd ons op de hoogte, erg leuk om jullie te volgen.
    Hartelijke groet en genieten maar.
    Anke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henny

Actief sinds 25 Juni 2014
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 30536

Voorgaande reizen:

22 Juli 2018 - 18 Augustus 2018

Met de fiets naar Barcelona

23 Juli 2017 - 25 Augustus 2017

Op de fiets naar Rome

05 Juli 2014 - 15 Augustus 2014

Op weg naar .................

Landen bezocht: