Drie dagen fietsen zit erop - Reisverslag uit Huizen, Nederland van Henny Smeets - WaarBenJij.nu Drie dagen fietsen zit erop - Reisverslag uit Huizen, Nederland van Henny Smeets - WaarBenJij.nu

Drie dagen fietsen zit erop

Blijf op de hoogte en volg Henny

07 Juli 2014 | Nederland, Huizen

Dag 1. - 110 kilometer
Via de Lf 7 zijn. We naar Nederhemert gefietst. het weer viel tegen. onderweg verschillende ben gehad. To fietste vandaag ook mee. Dus waren we vandaag met z'n drieën. We hebben een natuurkampeerterrein gekozen. heerlijk rustig. Ik wilde graag voetbal kijken maar dat ging daar natuurlijk niet. ik ben op de fiets nog wel een stukje gaan rijden om te kijken waar ik voetbal kon kijken maar ik was bang dat ik de weg niet terug kon vinden. Toen ben ik maar weer terug gegaan naar de Camping en heb ik maar via de radio kunnen genieten van de voetbalwedstrijd. met schemer fietste ik vanavond inde buurt van de camping en ik zag daar een vosje lopen.

Dag 2 - Someren - 90 km
Via de Lf 7 van Nederhemert naar Someren. We gingen vandaag met z'n tweeën verder. Het was een prachtige tocht. We reden over de Somerset heide en we kwamen echt niemand tegen. prachtige vennen. Het was ook vandaag weer tegen de wind in fietsen net zoals gisteren het geval was. op een gegeven moment hadden we het wel gehad. Ik word steeds meer ervaren met mijn Garmin Oregon 650 GPS. Ik kon op de manier makkelijk een camping te vinden waar we ook nog eens konden eten. Eerst had ik een camping uitgezocht welke heel dicht bij was. hij was dicht maar bleek ook en naturistencamping te zijn. kan natuurlijk maar daar hadden wij niet zo'n behoefte aan. Via de Gps konden we de camping ook goed vinden ook al dachten we waar brengt de GPS ons nu eigenlijk heen. We kwamen aan bij de Camping de Somerset Vennen. Een zeer uitgestrekte camping. We waren te laat maar gelukkig konden we een nummer bellen bij de receptie en we mochten een plaatste uitzoeken. in de brievenbus bij de receptie konden we kaartjes uithalen voor de douches. Ik ging gauw de tent opzetten, want het werd erg donker. Dit heb ik dan ook heel snel moeten doen. Ik had net de tent in een sneltreinvaart opgezet en gauw de tassen naar binnen gegooid en toen barstte het onweer los. We zijn in onze fietskleding gaan eten bij de camping, want anders zouden we misschien te laat zin. Daarna hebben we een lekkere douche genomen. Wat zag die sanitaire ruimte er keurig uit. het was splinternieuw. Zo luxe met lekkere muziek en we waren de enigen.

Dag 3 - Someren naar Cadier en Kier - 126 km
het streven was om te overnachten in ons tentje bij Marijke Spijker - een nichtje van ons. Zij heeft een grasveldje achter haar huis waar we ons tentje neer zouden kunnen zetten. We hadden vandaag minder wind en we hadden een lekker tempo. Halverwege zijn we overgestapt van L7 op L3 . in De kerk in Thorn heeft Corrie even een kaarsje opgestoken en wat heb ik daar gedaan? Ik heb de eerste soepel laten zetten op mijn kaart. Ik vroeg hoe vaak iemand daar een stempel kwam halen. nou, dat is gemiddeld 1 persoon per maand. ik wist trouwens niet of ik daar een stempel kon laten zetten maar je moet zoiets gewoon even vragen.

het was vandaag lekker fietsweer en een mooie tocht. langs Maas hadden we lekker tempo en ik zag Corrie in een bocht nog en opeens was ik haar kwijt. Waar is ze gebleven? later bleek dat zij een bordje had gemist. jeetje, wat moest ik nu doen. mijn telefoon was leeg. Ik had van haar wel een powerbank gekregen maar die werkte niet. mijn oplader zat in mijn tas maar ik had geen telefoonnummer van Corrie. Stom van mij. Gelukkig kwamen er 3 meiden op een racefiets langs en ik mocht even een mobieltje lenen. ik heb toen Céline gebeld en die heeft op afstand even het een en ander geregeld. ik had aangegeven waar ik stond en daar kwam Corrie eindelijk. Waar was jij, ja waar was jij?

inmiddels is de tent opgezet, hebben we gegeten en de was in machine gedaan, omdat tijdens de eerste nachtveel kleding nat was geworden, omdat ik zo stom was om de tent in een kuiltje te zetten en in de nacht had het toen hard geregend.

Morgen eerst naar Aken fietsen en dan de Vennbahnroute opzoeken en dan deze vervolgen. Verder zie ik wel.

  • 07 Juli 2014 - 22:14

    Levin:

    Nou je schiet lekker op. Leuk om je zo te volgen. Succes!

  • 07 Juli 2014 - 22:29

    Jan En Astrid:

    Goed om te horen dat jullie nu bij Marijke zijn…maar wat een hoop km om daar te komen….
    Doe ze daar de groeten van ons en morgen maar weer een mooie tocht!!!

  • 07 Juli 2014 - 22:32

    To:

    Ja je zus belde mijn ook nog ik ben Henny kwijt ,ik Henny bellen mobiel leeg.
    Corrie weer gebeld Corrie geen nr van Henny dus even nr via Sms gestuurd zo dat ze nu de mobiele nummers in hun mobieltje hebben , fijn om nu te horen dat ze goed aan gekomen waren bij hun nichtje Marijke, nu meiden je zullen wel lekker slapen , ach alles komt goed . Voor morgen een goede reis verder dikke kus van je zus uit Baarn

  • 07 Juli 2014 - 22:50

    Trees:

    De kop is eraf! Leuk om te lezen hoe het jullie vergaatn dat je daar nog tijd voor hebt, naast al die km`rs die gefietst moeten worden. Plezier.

  • 08 Juli 2014 - 08:47

    Cocky Van Slooten:

    Hoi Henny.
    Leuk om je reis te volgen.
    Goede reis groet Cocky.

  • 08 Juli 2014 - 09:03

    Jeroen Smeets:

    'Zuid-Italie deja vu'.... haha blijf nou maar gewoon naast elkaar fietsen ;) Succes!

  • 08 Juli 2014 - 18:37

    Yvonne:

    Tja, misschien is het toch wel handig als je beiden een opgeladen mobieltje bij je hebt en dan ook nog elkaars nummer hebt...........les 1
    Succes!

  • 08 Juli 2014 - 18:37

    Yvonne:

    Tja, misschien is het toch wel handig als je beiden een opgeladen mobieltje bij je hebt en dan ook nog elkaars nummer hebt...........les 1
    Succes!

  • 15 Juli 2014 - 14:41

    Karina:

    Zo ken ik je weer. Telefoon leeg, geen nummers in je hoofd en gewoon een andere afslag nemen.
    Denk je er aan dat je misschien al bijna je laatste bescherm engel hebt gebruikt.:-)
    Veel fiets plezier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henny

Actief sinds 25 Juni 2014
Verslag gelezen: 455
Totaal aantal bezoekers 30673

Voorgaande reizen:

22 Juli 2018 - 18 Augustus 2018

Met de fiets naar Barcelona

23 Juli 2017 - 25 Augustus 2017

Op de fiets naar Rome

05 Juli 2014 - 15 Augustus 2014

Op weg naar .................

Landen bezocht: