Reisverslag Wim en Henny - 22 en 23 aug 2017 - Reisverslag uit Assisi, Italië van Henny Smeets - WaarBenJij.nu Reisverslag Wim en Henny - 22 en 23 aug 2017 - Reisverslag uit Assisi, Italië van Henny Smeets - WaarBenJij.nu

Reisverslag Wim en Henny - 22 en 23 aug 2017

Blijf op de hoogte en volg Henny

25 Augustus 2017 | Italië, Assisi

Dinsdag 22 augustus 2017

We hebben eigenlijk 1 dag over en we besluiten om niet rechtstreeks naar de camping in Rome te gaan maar naar een meer te gaan, dat 30 km van Rome ligt. We hadden hier een camping aan het meer en hier hebben we een heerlijke middag gehad onder de bomen bij het meer met een flesje wijn en met een heerlijke wind. Het is duidelijk te zien, dat er een grote droogte heerst in deze omgeving.

Woensdag 23 augustus 2017

We hoeven vandaag maar ongeveer 40 km om naar de laatste camping te komen welke 10 km van Rome afligt.

We vertrekken op de gebruikelijke tijd nadat we het brood van gisteravond met Nutellapasta op hebben gegeten. Je moet wel wat hebben gegeten als je op pad gaat met de fiets en je weet dat je in ieder geval moet klimmen.

In de route zit heel wat klimwerk. In het begin ook wel een tijdje langs een drukke weg waarbij je dan ook nog eens rekening moet houden met het slechte wegdek. Eigenlijk wil je regelmatig in het midden van de weg rijden maar dat is te gevaarlijk als er auto's aankomen, zowel achter ons als tegemoetkomend. Ook bij de afdaling levert dit een probleem op. Niet te hard gaan en je goed concentreren op de weg. Hopelijk steekt er geen hert over. We hebben onderweg een aangereden hert en een wild zwijn zien liggen aan de kant van de weg.

Over het algemeen is de route niet heel interessant. Er zitten wel enkele mooie stukjes bij wanneer je hoog zit en goed uitzicht hebt. Door de droogte is er ook hier en daar brand geweest. De blushelikopters zijn dan ook regelmatig aan de slag hoorden wij van de Nederlandse campingeigenaar.

Op een gegeven moment konden we lekker afdalen richting Rome. Het was een wirwar van snelwegen, klaverbladen e.d. Gelukkig had Wim een duidelijke beschrijving en ik had de route op de GPS en die combibatie maakte het mogelijk dat we de camping goed konden vinden.

We waren op de eindbestemming. Nou ja, het St.Pieterplein is de eindbestemming.

Camping Familia ligt aan een drukke weg maar doordat je een hele lange oprijlaan hebt, heb je niet zoveel last van het verkeer Het is een luxe camping en het beschikt over een lekker zwembad waar ik dan ook even van gebruik van heb gemaakt.

De reden dat wij voor deze camping hebben gekozen is dat het expeditiebedrijf hier ook komt om de fietsen van vakantiegangers te vervoeren naar Nederland. Na 1 of 2 weken krijg je de fiets en je bagage dan weer thuis afgeleverd.

Eind van de middag toch even naar Vaticaanstad en dus ook het St. Pieterplein gefietst.
Het was toch druk! We hebben even een foto gemaakt en daarna nog de Vaticaanstad door gefietst. Het was warm en we gingen even op een stenen bankje - achter een pilaar zitten om ons broodje en een ijsje te eten. We hadden zicht op de Argentijnse ambassade.
Wim zag er met zijn ongeschoren gezicht misschien wel een beetje verdacht uit. Op een gegeven moment kwamen er 2 politieagenten naar ons toe die daarvoor bij de ambassade stonden en zij vroegen naar ons paspoort. Gelukkig had ik deze bij mij, want ik laat hem ook wel eens in de tent. Alle gegevens van ons werden overgenomen. Waarom? Ik weet het niet maar goed geen probleem.

Even boodschappen gedaan, zodat we 's avonds weer eens zelf konden koken.

• 25 Augustus 2017 - 14:19

Corrie:

Het reisdoel is bereikt. Nu nog bij de paus op de koffie

• 25 Augustus 2017 - 16:42

To:

Dus Wim je leek dan wel ..... gelukkig is het goed afgelopen stel je voor na zo'n mooie tocht zou het nog in de soep lopen .leuk om je verhaal weer gelezen te hebben dikke kus je zus