Reisverslag Win en Henny Rone maandag 21 aug - Reisverslag uit Assisi, Italië van Henny Smeets - WaarBenJij.nu Reisverslag Win en Henny Rone maandag 21 aug - Reisverslag uit Assisi, Italië van Henny Smeets - WaarBenJij.nu

Reisverslag Win en Henny Rone maandag 21 aug

Blijf op de hoogte en volg Henny

21 Augustus 2017 | Italië, Assisi

Maandag 21 augustus 2017
Naast onze eenzame camping was een pizzeria en daar konden we gisteravond mooi eten. Gelukkig maar want het was zondag en we hadden niets gekocht voor het avondeten.

We zeggen onze eenzame camping om 7.45 uur vaarwel.
We rijden door een mooie omgeving met weidse uitzichten over het heuvelland van Umbrie. Er moet soms geklommen worden. We komen terecht in San Gemini (2 sterren stadje) Een mooi pitoresk Middeleeuws stadje met een mooie stadsmuur waar je een verrassend uitzicht hebt op de omgeving en je ziet de Palazzo Vecchio uit de 12-13 eeuw. Het geheel is toch weer anders dan gisteren. Is het de ligging?
Het is vandaag heerlijk fietsweer. Het wordt ongeveer 30 graden.

Vervolgens hebben we een afdaling van 6 km en daarna hebben we een klim van 5 km naar het zeer oude stadje Narni met zijn prachtige fonteinen. Dit stadje ligt aan de Via Flaminia. Dit is een route die aangelegd in 220 voor Christus om Rimini te verbinden met Rome.

Ik ben in de Cathedraal geweest. Deze is uit 1250. In deze Cathedraal was een kapel die dateerde uit 558 met een prachtige mozaiektegelvloer uit de 9e eeuw.

Vandaag is het de sterfdag van Pa en ik wilde hier uiteraard bij stil staan en de beste plek in je vakantie is in zo"n mooie oude kerk. Bij het Maria-altaar was er gelukkig een mogelijkheid om een echte kaars aan te steken. Geen elektrische kaars, geen waxinelichtje maar een kaars! Verder natuurlijk aandacht voor deze herinnering. Uiteraard gebruik je de momenten tijdens zo"n fietstocht ook voor dat soort herinneringen.

In deze prachtige oude stad zijn deze week masterclasses met musici in verschillende mooie gebouwen waar de akoestiek prima is. Ik ben bij 2 verschillende optredens even geweest. Waar kan je beter muziek maken?

De straatjes, het plein, de palazzi's het is allemaal mooi om te zien. Het plaatsje ligt op een berg dus de doorkijkjes zijn ook mooi. Zeer zeker met helder weer en nog in de ochtend.

We aten onze lunch op en daalden af. Daarna verschillende keren aardig klimmen totdat we uiteindelijk in Otricol uitkwamen. Hier zijn verschillende opgravingen te vinden uit de Romeinse tijd.

De camping lag 3 km voorbij het plaatsje. De camping is pas 2 jaar oud en beschikt over een mooi zwembad, safaritenten en enkele mobilehomes. Het veld voor de tenten stelt niet veel voor en er staat dan ook niet een tent of caravan. Zijn we dan vanavond weer alleen?
Later krijgen we nog buren uit Belgie die we 2 dagen geleden al ontmoet hebben en die een rondje Italie doen. De boompjes zijn nog te klein voor voldoende schaduw.
Het zwembad is lekker, het uitzicht is goed en we hebben in ieder geval een slaapplek.
Het waait al een tijd hard terwijl ik dit schrijf begint het steeds harder te waaien.

Inmiddels heeft Wim 30 keer de tent opgezet en afgebroken en ingepakt. Hij heeft dit telkens alleen gedaan, want hij heeft hierbij zo zijn systeem en daar moet ik hem helemaal niet mee helpen. Ik doe in die tijd weer andere dingen. Ik vind het bijvoorbeeld heerlijk om naast het eind van de middag te douchen dit ook "s morgens te doen. Ik voel mij dan beter. Verder zorg ik voor het ontbijt. Nou ja ontbijt. In ieder geval een kopje thee en als we nog wat brood over hebben van de vorige dag dan behoort dat ook tot het ontbijt. Soms nog een bakje yoghurt of een banaan.
Onze tafel is dan een plastic zak. Ach ja, je moet wat. Het vervolg van het ontbijt gebeurt dan bij het cafe of bij de bakker. Deze zijn beide in Italie vaak vroeg open.

Zo dat was het weer. Nog 2 nachten en dan zijn we in Rome.

Liefs de genietende Wim en Henny

• 21 Augustus 2017 - 20:43

Anke:

Goeie verdeling van de taken! Leuk is dat, wij zijn allemaal best wel gestructureerd en geordend zoals je hebt geleerd.
    Zijn jullie blij dat jullie er bijna zijn of wil je het rondje Italië nog wel even doen.
    De vakantiedagen zijn natuurlijk op maar de droom om het doen .......
    Ik heb in ieder geval genoten van jullie verhalen van wat jullie tegenkwamen.
    Mooi dat je je vader hebt kunnen herdenken in zo'n supermooie kathedraal, geweldig.

Goeie reis morgen, dan zal je Rome zien in de verte.
    Lieve groetjes,
    Anke

• 21 Augustus 2017 - 20:46

Marianne En Frank:

Wat een mooi verhaal weer. We genieten met jullie mee in zuid Frankrijk. Ook erg mooi maar zeker minder vermoeiend. Nog meer respect voor jullie. Wat mooi dat je je vader zo kon herdenken met een kaarsje in de kerk. Hij zou trots op je zijn!
    We blijven jullie volgen en wensen jullie een goede reis verder. Liefs Frank en Marianne

• 21 Augustus 2017 - 21:58

To:

Ook vandaag weer je mooie verhaal gelezen.een fietstocht om niet meer te vergeten.fijne fiets dag morgen .dikke kus je zus

• 22 Augustus 2017 - 06:06

Henny Smeets:

Dank voor jullie reacties.
    Het wordt straks echt afkicken. Het is nu jammer dat we vandaag en morgen de etappe zo kort is.
    Je zit zo in het ritme.
    Liefs Wim en Henny

• 22 Augustus 2017 - 07:02

Corrie:

Heb weer met plezier je verhaal zitten lezen, De foto's en je verhaal dan zie je voor je wat je beleeft. Fijne tocht vandaag , nog even en dan zijn jullie in Rome.