Reisverslag Wim en Henny - maandag 14 augustus 201 - Reisverslag uit Celles-sur-Plaine, Frankrijk van Henny Smeets - WaarBenJij.nu Reisverslag Wim en Henny - maandag 14 augustus 201 - Reisverslag uit Celles-sur-Plaine, Frankrijk van Henny Smeets - WaarBenJij.nu

Reisverslag Wim en Henny - maandag 14 augustus 201

Blijf op de hoogte en volg Henny

15 Augustus 2017 | Frankrijk, Celles-sur-Plaine

Maandag 14 augustus 2017
Etappe Montagnana - Ferrara
78 km
Weer lekker vroeg opgestaan. We moesten de camping nog betalen en de fles witte wijn van gisteren. We waren om 7.45 uur bij de receptie. De eigenaar was nog niet zien. Ik ben bij zijn huis op zoek gegaan en aangebeld maar hij was er helaas niet. We zijn maar gewoon even gaan zitten en na 10 min kwam er een nedewerker aan. Wim rekende de camping af en de fles wijn. Voor de fles wijn moest hij 16 euro betalen. Wat een afzetterij! Of was het dan toch een hele bijzondere wijn? Wij kopen nooit meer een fles wijn bij een wijnboer als van tevoren de prijs niet bekend is.
Het was verder wel een prima camping met fantastisch sanitair.

Vandaag beginnen we met koffie drinken in het bijzondere stadje Montagnana, want daar komen we toch door heen met z"n enorme grote stadsmuur die nog voor het grootste gedeelte in tact is en het kan anders nog wel een tijdje duren voordat we een stoot cafeine hebben.

Daarna beginnen we vandaag aan een vlakke tocht om te fietsen. De wind is stevig maar over het algemeen is hij gunstig. We kunnen lekker tempo draaien. We fietsen over het algemeen tussen de 20 en 22 km per uur. Meestal rijd ik op kop maar bij veel tegenwind ruilen we meestal de taak om.

De fietsroute is wat afwisselender dan gisteren. Het zijn geen recht toe, recht aan wegen. Op de GPS volg ik ongemerkt hoe de weg loopt. Ik moet zeggen dat dit mij wel motiveert. Bij de tientallen op de kilometerteller geef ik Wim altijd een seintje. We merken de laatste dagen - nu het warmer is - dat het tot een uur of 1 wel gaat maar daarna moet je echt wel het knopje om zetten.

We komen vandaag door enkele mooie stadjes. Als je zo door deze omgeving fietst begrijp je niet hoe zo'n mooi stadje nu hier is.

We nemen vandaag ook weer goed waar wat er wordt verbouwd op het land. Bijzonder vonden we de oogmeloenen die op zo'n veld lagen.

We fietsen nu al de tweede dag door de po-vlakte en het ziet er aardig groen uit Er wordt dan ook veel aan irrigratie gedaan. Vandaag komen we over de rivier De Po en we zien dat de landbouwgrond er zieliger er uit begint te zien. Men zal hier waarschijnlijk minder geld te besteden hebben aan een goede waterhuishouding.

De laatste 10 km naar de camping vielen niet mee. Het landschap veranderde en je zag totaal niet - door het vlakke landschap - waar nu de stad Ferrara lag.

De camping is een soort gemeentecamping. Ziet er zeer ongezellig uit maar gelukkig wel plekken onder de bomen. Het is er heel rustig.

Om een uur of 17.00 uur zijn we de stad ingegaan voor boodschappen voor het eten. Morgen is Maria Hemelvaart en dan zijn alle winkels dicht. Nu bleek dat de Spar ook al dicht was dus dat was even zoeken. Daarna zijn we langs de bezienswaardigheden gefietst. Wat een mooie en sfeervolle en oude stad.

Morgenochtend gaat onze route ook nog even langs de belangrijke punten in de stad.

De fietskampeerders krijgen een sleutel van een fietsgarage. Er schijnen nogal eens fietsen te worden gestolen op de camping. Het geeft ons een gerust gevoel.

Ik probeer als het donker is aan mijn verslag te werken met mijn hoofdlamp op, want ik heb een aardige achterstand. Morgen maar zorgen dat we weer helemaal bij zijn

Tot zover