Fietstoch Wim en Henny - De IHn - Reisverslag uit Ried im Innkreis, Oostenrijk van Henny Smeets - WaarBenJij.nu Fietstoch Wim en Henny - De IHn - Reisverslag uit Ried im Innkreis, Oostenrijk van Henny Smeets - WaarBenJij.nu

Fietstoch Wim en Henny - De IHn

Blijf op de hoogte en volg Henny

07 Augustus 2017 | Oostenrijk, Ried im Innkreis

Maandag 7 augustus 2017

Gisteren was het natuurlijk niet 17 augustus maar ja dat krijg je als je de hele dag in de regen hebt gefietst.

We mochten vandaag beginnen met onze natte schoenen en handschoentjes aan te doen. Uit ervaring weten we dat deze snel drogen als het tenminste droog weer is.

Toen we vamorgen vertrokken uit Stams was het daar nog bewolkt en koud. Ik denk dat het 12 graden was. We hadden dus verschillende laagjes kleding over elkaar aan. Tijdens het fietsen zagen we in de verte al mooi weer en dat was nu net de kant dat we opgingen.

De route verliep hoofdzakelijk langs de rivier De Inn. Hier was het een brede rivier. Vandaag een beetje een leemkleur door de vele regenval van afgelopen dag.

Vorig jaar heb ik de gehele Innroute gefietst vanaf de oorsprong bij St Moritz in Zwitserland totdat de Inn overging in de Donau in Passau. In het begin is het uiteraard een klein snelstromend riviertje. Later ontpopt De Inn zich als een woeste rivier.

Het was een hele heldere dag met een prima fietstemperatuur tussen de 20 en 25 graden. We konden de bergtoppen erg goed zien. De route ging dan weer omhoog en dan weer omlaag.

We merken op dat er telkens veel vliegen en wespen zijn. Je wordt er soms gek van.
Fons (de sportleraar) die dezelfde pas heeft gefietst die wij morgen gaan fietsen vertelde mij dat hij er bij het klimmen ook helemaal gek van werd. Hopelijk gaat dat bij ons morgen niet gebeuren. Tja augustus wespenmaand en vliegen .....

Morgen De Resscherpas over en hopelijk zien wij de Ortler (3905 meter)

Dit was het dan weet uit een zonnig Oostenrijk.

Liefs,
Henny en Wim

• 07 Augustus 2017 - 20:53

Paul En Bernie:

Leuk hoor de plekjes van vorig jaar nog eens zien en beleven maar dan vanaf de andere kant. Heel leuk.

• 07 Augustus 2017 - 22:17

To:

Veel sucses morgen.fijn dat jullie het vandaag mooi droog hebben gehouden.geniet je dubbel op.xxxje zus To

• 08 Augustus 2017 - 07:55

Do:

Wat moet dat genieten zijn, met een zonnetje in je gezicht. Hopelijk blijven de vliegen weg.
    Succes maar weer.

• 08 Augustus 2017 - 10:02

Marianne:

Tjonge wat een belevenissen! Het lijkt wel de Survival of the fittest!
    Heel veel succes vandaag!

Corrie:

Mooie tocht vandaag, ik kijk steeds op de kaart waar jullie zitten.Geniet van het zonnetje.