Reisverslag Henny en Wim - De Alpen - Reisverslag uit Garmisch-Partenkirchen, Duitsland van Henny Smeets - WaarBenJij.nu Reisverslag Henny en Wim - De Alpen - Reisverslag uit Garmisch-Partenkirchen, Duitsland van Henny Smeets - WaarBenJij.nu

Reisverslag Henny en Wim - De Alpen

Blijf op de hoogte en volg Henny

05 Augustus 2017 | Duitsland, Garmisch-Partenkirchen

Zaterdag 5 augustus 2017

Weer eens de mogelijkheid om de tent droog in te pakken. We konden zelfs in de zon ontbijten.

Ook is het fijn om te vertrekken. Waarom vinden wij dat fijn? We zijn ook net Nomaden. We willen elke dag weer een nieuwe omgeving zien en we zijn gewoon nieuwsgierig wat deze dag ons weer gaat brengen. Wij zijn dus geen personen om een week ergens te verblijven.

We begonnen met ongeveer 10 kilometer te fietsen langs de Ammersee. Mooie huizen in een mooie groene omgeving. Het meer kregen we overigens maar weinig te zien. We hebben in een hotel aan het meer koffie gedronken, zodat we toch even van het uitzicht konden genieten. Daarna ging de route verder door kleine boerengehuchtjes. Op een gegeven moment waren de Alpen in zicht. Het was een hele heldere dag dus dat was bingo! Achteraf zeiden we tegen elkaar dat dit moment mooier was dan later op de dag.

Het plan was om vandaag in Garmisch Partenkirchen de camping te nemen. Dit betekende dus ruim 80 kilometer vandaag.

We gingen door Beierse plaatsjes zoals Weilheim in Oberbayers en Murnau am Staffelsee. Het waren sfeervolle plaatsjes.

Verder hadden we zo af en toe een klim maar ook een afdaling. In een van de afdalingen vloog een of ander beest tegen mij aan. Ik zat meteen onder het bloed. Geen bloed van mijzelf maar van het beest. Zowel op mijn shirt als op mijn armen. Wat het geweest weet ik niet maar ik zag er niet uit. Vanmiddag dan maar even de was doen.

Inmiddels staan we op de campings. Eerst stonden we met enkele tentjes op het trekkersveldje maar nu is dat wel verdrievoudigd. Het is net zo'n festival camping. Als iedereen zich maar gedraagt!
Tja hoogseizoen.... het is niet mijn ding. We hebben uitzicht op de Zugspitze. Tenminste als het helder weer zou zijn.

Nu ik dit schrijf zit ik in ons tentje en hoor ik de regen op het dak. Morgen gaan we de eerste pas over. Dit is de Buchene Hohe pas. Het belooft morgen geen mooi weer te worden. Mijn regenbroek heb ik aan Corrie mee terug gegeven, want ik dacht hem niet meer nodig te hebben. We zullen zien hoe of wat.

Ik ga mijn oordoppen in doen, want de jongelui worden gezellig.

Slaap lekker




  • 05 Augustus 2017 - 22:38

    To:

    Mooi verhaal.slaap lekker goede reis verder. Xxxx

  • 05 Augustus 2017 - 23:47

    Gertjan:

    Jullie treffen het niet echt met het weer en dan te weten dat het in Italië bloedheet is en in Rome watertekort. Ik hoop, dat je lekker hebt geslapen met je oordoppen in. Over een paar jaar mag/kan je ook buiten het seizoen met vakantie, heerlijk rustig nietwaar.
    Gelukkig, dat je nu meer geniet van de plaatsen in Duitsland. Duitsland is in vergelijking met Frankrijk erg 'opgeruimd en clean'. Frankrijk heeft meer het gezellige buitenleven. Zodra je in het echte deel van Italië bent begint net zoals in Frankrijk en Spanje het buitenleven. Eerst de bergen over en niet weer een aanvaring met een dier. Heb je het beest niet gewond op straat zien liggen?

    Veel plezier met de fietstocht van zondag en hopelijk valt de regen mee.

  • 06 Augustus 2017 - 09:32

    Corrie:

    Lekker geslapen,daar op die drukke camping. Maar gelukkig was et vandaag een mooie rit.De regenbroek heb je aan Celine mee gegeven, zij heeft hem niet nodig op ibiza. Fijne rit zondag.

  • 06 Augustus 2017 - 11:08

    Leonie:

    Wat een mooi verhaal. Is je shirt schoon geworden? Fijne zondag op de fiets.

  • 06 Augustus 2017 - 18:25

    Els :

    Terwijl ik de finale kijk van " onze voetbal vrouwen" lees ik jouw reisverslag. Voor mij ben je ook een leeuwin ,en fijn dat ik zo van de bank met je mee kan reizen! Ik geniet ervan en vind jullie geweldig. Tot ziens en nog vele mooie fiets momenten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henny

Actief sinds 25 Juni 2014
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 30526

Voorgaande reizen:

22 Juli 2018 - 18 Augustus 2018

Met de fiets naar Barcelona

23 Juli 2017 - 25 Augustus 2017

Op de fiets naar Rome

05 Juli 2014 - 15 Augustus 2014

Op weg naar .................

Landen bezocht: