Van rivier Kocher tot de rivier Jagst (Ellwangen) - Reisverslag uit Ellwangen, Duitsland van Henny Smeets - WaarBenJij.nu Van rivier Kocher tot de rivier Jagst (Ellwangen) - Reisverslag uit Ellwangen, Duitsland van Henny Smeets - WaarBenJij.nu

Van rivier Kocher tot de rivier Jagst (Ellwangen)

Blijf op de hoogte en volg Henny

02 Augustus 2017 | Duitsland, Ellwangen

Gisteren heb ik een reisverslag geplaatst van drie dagen hiervoor. Helaas was er iets mis gegaan waardoor jullie niet automatisch een mail kregen.
Je kan hem wel gewoon lezen door op dat reisverslag te klikken.

Van de rivier Van Kocher naar rivier Jagst

We vertrokken vandaag om 8.00 uur van onze heerlijke natuurcamping in Braunsbach naar Ellwangen.

Vandaag hoeven we maar 50 km te fietsen maar we moeten bijna 500 meter totaal klimmen. We zijn eigenlijk een beetje verwend. We hadden soms wel een klein klimmetje maar niet zoveel.

Vrijwel aan het begin van de etappe komen we onder de slanke Kocherthalbrucke door. Hij is 185 meter hoog en het is de hoogste brug van Duitsland.

In de etappe van vandaag zitten enkele venijnige klimmetjes in. Vanmorgen had ik al last van mijn rechter pols. Door het veelvuldig schakelen van de laatste dagen en vandaag krijg ik een opgezette plek aan de rechterkant van mijn pols. Enkele keren hebben we Voltara er op gesmeerd. Hopelijk gaat dat goed helpen!

Het is vandaag een niet zoveel te zeggen route. De omgeving is zeer groen en rustig. Veel boerenland. In plaatsjes waar we door heen komen is niets te beleven. Twee keer drinken we koffie bij een bakkertje. De koffie staat al klaar in de thermoskan. Hoe lang is niet bekend. We nemen nu elke keer maar gezamenlijk 1 gebakje of koek, want anders gaat het niet goed met de lijn.

Om half 3 zijn we al op de camping. Vanmorgen heb ik de was van gisteren dat niet droog was in een plastic zak gedaan en deze heb ik nu opgehangen. Ik heb vanmorgen een natte schone fietsbroek aangedaan.
Gisteren schijnt het nogal te keer te zijn gedaan maar wij hebben alleen een staartje van dat alles gehad. Gelukkig maar.

We eten vandaag vroeg, zodat we daarna nog naar de mooie binnenstad kunnen gaan.

Wim vertelde net dat we morgen 120 km gaan fietsen of 50 km. Dat is nogal een verschil. We staan morgenochtend gewoon vroeg op en we gaan op pad en dan zien we het wel. Het aantal kilometers heeft te maken met de campings. Of we gaan in 4 dagen naar Garmisch of 3 dagen. Wim wilt graag nog een keer de Stelviopas doen. We hebben dit ooit gedaan voordat we kinderen hadden. We zijn in Italie dan toch in de buurt. Uiteraard zonder bepakking!

We zullen zien. Jullie allemaal bedankt voor de reacties!

• 02 Augustus 2017 - 17:42

Corrie:

Weer een leuk verhaal, Wim verwent je wel met 120 km. Als het vlak is of afdalingen dan gaar dat wel lukken,maar berg op wordt iets anders.
    Je gebakje fiets je er wel weer af, ik ben ze ook al weer kwijt.
    Fijne tocht tot het volgende verhaal.

• 02 Augustus 2017 - 19:49

To:

Zeg jullie gaan als een speer .leuk verhaal.neem gerust maar iets bij de koffie hoor je fietst het er wel weer al hoor.geniet maar hoor jullie hebben het verdient dikke kus je zus To

• 02 Augustus 2017 - 22:05

Do:

Ha broer en schoonzus. zo te horen gaat het zeer voorspoedig. Jullie zijn al een eind opweg. Ik hoorde net dat het in Rome zeeeeer warm is. ( rond 40*C. Pffffffffff) maar ja, daar zijn jullie nog niet. Geniet er weer van, ( en ook van dat heerlijke gebakje!!)
    Tot de volgende etappe.

• 03 Augustus 2017 - 07:57

Astrid:

Hoi Wim en Henny, wat zijn jullie al een eind op weg! Fijn dat jullie goed weer hebben om te fietsen. Hele goede reis verder, leuk om steeds jullie reisverslag te lezen!

• 03 Augustus 2017 - 08:48

Henny Smeets:

Dank voor jullie reacties. Het wordt weer een warme dag en daarom zaten we om 7.30 uur al op de fiets. Na 17 km tijd voor koffie en gezamenlijk een gebakje. Eens kijken hoe het vandaag gaat Jullie allen ook een fijne dag

• 03 Augustus 2017 - 18:26

Gertjan:

Hallo Henny en Wim,
    Leuk dat jullie het zo naar de zin hebben. Alleen niet zo calvinistisch met één taartje. Je verliest zoveel calorieën met het fietsen en binnenkort het bergklimmen in het verschiet ..... . Jullie inwendige mens moet ook lekker genieten. Ik vind jullie wel die-hards. Nogal een verschil zeg 50 of 120 kilometer. Ik doe het je in ieder geval (nog) niet na.
    Veel plezier weer met de komende ritten/dagen. Ik kijk ui naar jullie volgende verslag.

• 03 Augustus 2017 - 18:50

Corrie:

Die 120 km is gehaald super. Ausburg. 50 km voor Munchen Geweldig. Ik kijk uit naar het nieuwe verhaal.

• 03 Augustus 2017 - 19:33

Anke:

Wat heerlijk toch, dat fietsen de hele dag en ook de volgende en volgende etc. heerlijk!
    Jullie weten toch wel dat jullie de hitte tegen gaan komen; in Italië bloedheet.
    Bereid je voor, veel water mee maar wat minder taartjes, ha ha ha.
    Jammer van de pijnlijke pols Hennie, brr. Maar met Voltaren komt dat ook wel weer goed.
    Veel plezier, veel succes en lieve groetjes uit Huizen.
    Tot later.
    Anke