Afscheid nemen valt niet mee - Reisverslag uit Nagele, Mozambique van Henny Smeets - WaarBenJij.nu Afscheid nemen valt niet mee - Reisverslag uit Nagele, Mozambique van Henny Smeets - WaarBenJij.nu

Afscheid nemen valt niet mee

Blijf op de hoogte en volg Henny

13 Juli 2014 | Mozambique, Nagele

Gisteren kwamwn Linze en Celine mijn zus Corrie ophalen in Montbedy. Wij hadden daar een camping met uitzicht op de Bastille. Wij zijn met zijn alle deze Bastille gaan bezoeken. In de avond gezellig uit eten geweest. Celine sliep bij ons ib de tent en Linze heeft in de auto geslapen. Wat was het heerkijk om Celine een dagje bij mij te hebben. Vanmorgen aalles ingepakt en toen moesten onze wegen zich scheiden.

Ik had van tevoren al enorm opgezien tegen dit moment. Corrie weer naar huis met wie ik een week heb opgetrokken eb Celine zie ik 5 weken niet meer.

De kaart en de route op de gps kwamen niet - naar mijn mening niet overeen - maar gelukkig hebbeb Linze, Corrie en Celine mij op weg geholpen. Ik wist echt niet waar ik moest beginnen. Zij zijn met de auto even meegereden totdat ik op de route zat.

Bij het afscheid nemen en de tijd er voor maar ook in de nacht dacht ik nog wel waar ben ik mee bezig? Ik kan ook gewoon met hun mee naar huis gaan. Maar ja als je A zegt moet je ook B zeggen.

Met een brok in mijn keelben ik vertrokken en zwaaiden ze uit totdat ze niet meer zichtvaar waren.

Route 3 is vab Montmedy naar Chalon de Soane 129 km. Het was half 3 en toen was ik bij een plaatsje met een camping. Daarna zou het pas in Chalon zijn. Zo af en toe regen onderweg. Er was nergens een winkeltje of cafe open.Gelukkig had ik wek voldoende bij mij. Celine had ' s morgens mijn bidons gevuld en deze heb ik dan ook helemaal opgedronken met een tabket isostar er in. Onderweg veel oorlogsmonumenten gezien vooral van de eerste wereldoorlog.Het is daar een groot slagvekd geweest.In 6 weken tijd waren er 60.000 soldaten gesneuveld. Het ging vandaag
heuvel op en heuvel af en sommigestukken hadden een pitige klim. Heel veel door de graanvelden gefietst. Er kwan geen eind aan. Na 90 km wilde ik wel graag een slaapplek vinden maar er was helemaal niets op de route Toen maar doorgefietst tot Chalon. Helaas het laatste deel verkeerd fereden waardoor het uiteindelijk 145 km vandaag werden. Het is vandaag mooi geweest. Liefs Henny

  • 13 Juli 2014 - 22:31

    Trees:

    Hoe sterk is de eenzame fietser...zo kan een week erg lang duren in je eentje. Hoop dat je niet iedere dag extra km'ers moet maken. Sterkte en wens he mooie dungen op je fietsroute. Gr trees

  • 13 Juli 2014 - 22:33

    To:

    Nou nou Henny wat een kilometers heb jij gefietst 145 ,maar je dacht zeker ik laat me niet kennen,even door trappen ,na het afscheid nemen van vanmorgen ,nou zus je kan het,heeft het smsje vanmorgen je wel goed gedaan toen je de eerste 15km erop had zitten ,nu lekker slapen een leuk verslag voor vandaag een dikke kus je zus To

  • 13 Juli 2014 - 22:42

    Paul En Bernie:

    Henny wat een verslagen schrijf je toch. Elke keer denken we "meissie meissie je gaat er flink tegenaan". Nu weer 145 km, wat een afstand. Nou alleen ben je dus ook supersterk. Complimenten. En het mooie is. Je mannetje komt er nu dus bijna aan.
    Veel succes en blijf op koers en op de juiste route. Succes en sterkte. Paul en Bernie

  • 13 Juli 2014 - 23:24

    Fenny:

    Wow, Henny, wat een verhaal! Nu al en je bent nog maar een week onderweg. Dat belooft wat.

  • 13 Juli 2014 - 23:25

    Sandra:

    He Henny,

    Wat en je toch een kanjer!!! 145 km fietsen, ik doe het je niet na.
    En dat helemaal in je eentje. Ben super trots op mijn lieve collega.
    Zet hem op he!! Maar ook voorzichtig doen hoor...

    Dikke kus sandra

  • 13 Juli 2014 - 23:37

    Jan En Astrid :

    Lekker slapen nu en morgen een klein beetje gas terug, anders hou je het niet vol hoor…145 km is wel heel erg veel op één dag. Je broertje Jan is trots op je, hij weet dat je dit kan, ook dit stukje alleen. Een hele dikke knuffel van ons XXX

  • 14 Juli 2014 - 06:33

    Corrie Hoofd:

    Lieve Hennie.

    Wat een eind heb je toch weer gefietst. Iets minder mag ook wel. Optijd op je kaart kijken hoever het is naar een slaap plaats .Alles staat precies in het boekjes. Ook goed op je zelf passen. Ik neem me petje voor je af.
    Voor ons was het afscheid ook heel moeilijk jou alleen verder te laten gaan. Maar ik wist je kunt het
    Vandaag een mooie fietsdag een dikke knuffel uit Amersfoort. Corrie en Linze
    Trouwens ik mis de rust en de natuur nu al her dagelijkse leven gaat nu gewoon weer verder.
    Blijf genieten.

  • 14 Juli 2014 - 12:11

    Marijke:

    Alles is al hierboven gezegd/geschreven en het klopt. je bent een sterk mens! Ga ervoor en luister naar de wijze woorden van Corrie: alles staat precies in de boekjes!!

    Succes Henny! dikke kus van ons allemaal,

    Roel en Marijke

  • 14 Juli 2014 - 14:23

    Yvonne:

    Hoi Henny,

    Leuk je zo te volgen.
    Kan het alleen op de kaart niet volgen want die staat nog steeds op jouw huisadres.
    Ik weet dat dat ook anders kan, dan weet ik ook waar je zit.
    Succes!

    Groetjes, Yvonne

  • 14 Juli 2014 - 15:51

    Cocky Van Slooten:

    Hoi Hennie
    Sterkte met het alleen fietsen,het zal je best lukken je bent goed voorbereid .
    Groetjes Cocky.w

  • 14 Juli 2014 - 17:35

    Marrie :

    Ha Henny,
    Wat goed!!!!!!!!!!! Geweldig!!!!!!!! Neem m'n petje af. Heel erg leuk om jouw verslagen te lezen.
    Ik heb ze achter elkaar gelezen, omdat Gonny ze doormailde naar mij. Waarschijnlijk heb je mijn mailadres niet goed ingevoerd, want ik kreeg de beloofde automatische mailtjes niet. Hopelijk, nu ik mijn adres heb ingevoerd het wel gaat lukken.
    Henny, toi, toi, toi,. Ik denk aan je! Hoop dat je mooi fietsweer hebt en houdt en dat je leuke, interessante, gewone, bijzondere mensen ontmoet.
    Ik hoop je te kunnen volgen............. Liefs Marrie

  • 14 Juli 2014 - 19:13

    Anke:

    Hoi lieve Henny,
    Wow, 145 km dat is niet voor watjes! Echt super goed.
    Een paar dagen in je eentje en voor je het weet zit Wim naast je.
    Dwars door Frankrijk heen in deze periode, genieten Henny.
    Prachtige korenvelden, zonnebloemvelden, lavendelvelden, geniet ervan.
    Lieve groetjes uit Huizen van Anke en ook van Leo

  • 14 Juli 2014 - 20:13

    Ruth:


    Henny,chapeau!!Graag sluit ik me aan bij alle anderen die je uitbundig lof toezwaaien op je weblog! Moedig van je om door te gaan na het afscheid van je dierbare familie en dan ook maar meteen 145km te fietsen in regenachtig weer in een ook al niet vrolijk stemmend landschap vol oorlogsmonumenten. Het weerzien van je familie zal des te mooier zijn!
    Je kunt je inmiddels makkelijk aansluiten bij de echte Tour de France, de wielrenners daar zullen hun best moeten doen om je bij te houden. Bonne chance op je verdere route,droog weer en wind mee!
    Salut, Ruth

  • 14 Juli 2014 - 22:00

    Corrie Hoofd:

    Wat hoor ik nu vandaag alweer 85km erop zitten. niets te koop alleen een stokbrood en een blikje knakworsten die je gekregen hebt van een Nederlander. Morgen moet je echt zorgen dat je een goede warme hap krijgt. Daar kun je dan extra van genieten. De graanvelden zijn voorbij en hopelijk nu een mooi landschap.Je bent een SUPER zus. kusje Corrie en ook eentje van Linze

  • 15 Juli 2014 - 08:19

    To:

    Hoi zus, lekker geslapen .verslag is geprint neem het vandaag mee naar Ma, veel plezier in Troyes ,
    Groetjes xxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henny

Actief sinds 25 Juni 2014
Verslag gelezen: 555
Totaal aantal bezoekers 30583

Voorgaande reizen:

22 Juli 2018 - 18 Augustus 2018

Met de fiets naar Barcelona

23 Juli 2017 - 25 Augustus 2017

Op de fiets naar Rome

05 Juli 2014 - 15 Augustus 2014

Op weg naar .................

Landen bezocht: