Fietstocht Wim en Henny - laatste verslag - Reisverslag uit Vatican City, Vaticaanstad van Henny Smeets - WaarBenJij.nu Fietstocht Wim en Henny - laatste verslag - Reisverslag uit Vatican City, Vaticaanstad van Henny Smeets - WaarBenJij.nu

Fietstocht Wim en Henny - laatste verslag

Blijf op de hoogte en volg Henny

25 Augustus 2017 | Vaticaanstad, Vatican City

Donderdag 24 augustus 2017

Een vreemde plek om wakker te worden op je verjaardag. In een tentje op een camping in Rome. Heel bijzonder!

Voor mijn verjaardag heb ik een fietstour "de highlights van Rome' van 3,5 uur gekregen onder leiding van een Nederlands enthousiaste jonge meid.

Wij gingen uiteraard vanaf de camping op de fiets naar het fietstourbedrijf. Het was al een tour op zich om op tijd op de plaats van bestemming te komen. Aanvang 09.45 uur. We konden natuurlijk onze eigen fietsen gebruiken. We waren met een groep van 16. Nederlanders zijn lekker handig op de fiets dus dat ging lekker. Op de fiets kan je makkelijk overal tussendoor fietsen. Op zich is er weinig verkeer in Rome. Ook wordt er eigenlijk weinig gefietst. Het wegdek is aardig belabberd.
Verschillende wegen waren door het leger afgezet i.v.m. gevaar van terroristische aanslagen maar op de fiets kon je er tussrndoor.

We zijn bij alle highlights geweest en de gids vertelde bij alles stops de achtergrondinformatie. Soms stonden we pal in de zon en soms in de schaduw. Het is een prachtige stad en na zo'n lange fietstocht van 4,5 week hoofdzakelijk op rustige paden/wegen gefietst te hebben was het mooi zo'n ochtend.

Daarna hebben we samen een verjaardagslunch genuttigd in een sfeervol restaurant.
Vervolgens zijn we naar het park gegaan achter villa Borghese. Lekker even geluierd. We hadden daarna geen puf meer om verder de stad in te gaan. Even boodschappen doen en dan weer terug naar de camping. (10 km)

's Avonds de fietsen ingeleverd op de camping en we kregen 2 dozen mee om de volgende dag de bagage in te doen.

Vrijdag 25 augustus 2017

De laatste dag van onze vakantie! Uiteraard zijn wij weer vroeg wakker, want dat zit gewoon in het systeem.
We kunnen heel rustig aan doen. We zetten de dozen in elkaar en pakken de fietstassen in en doen deze met de tent in de dozen en we leveren de dozen in, zodat deze over 1 of 2 weken bij ons thuis afgeleverd kunnen worden.

Nu nog de tijd on mijn reisverslag bij te werken. Straks nog even lekker zwemmen en dan vanmiddag met de taxi naar het vliegveld en dan slapen we vanavond weer na 33 nachten weer in ons eigen bed.

We kunnen terugkijken op een mooie fietstocht met alle vrijheid, veel koffiestops in mooie stadjes en een voldaan gevoel elke dag.

Gelukkig zonder lekke banden of andere problemen.

Dank voor jullie reacties op de reisverslagen.

Liefs Wim en Henny

• 25 Augustus 2017 - 11:57

Gertjan :

Jammer, ik ga je reisverslagen missen! Wat een geweldige fietstocht hebben jullie gemaakt en wat een doorzettingsvermogen, zeker met de regendagen. Heerlijk, dat je vanavond weer in je eigen bed kunt slapen. Ik wens jullie nog een gezellige laatste dag in Rome en daarna een goede vliegreis naar Nederland.

• 25 Augustus 2017 - 12:42

Karina:

Lieve Wim en Henny,
    Fijn om je laatste verlag te lezen. Weten we dat je weer bijna thuis bent. Hebben jullie alweer nieuwe ideeën voor je volgende vakantie? Goede reis terug en tot snel.
    Karina

• 25 Augustus 2017 - 14:01

Jeanette Streekstra:

Hennie, nog gefeliciteerd met een bijzondere verjaardag. En weer lekker slapen in je eigen bed. Een geweldige prestatie, waar je trots op mag zijn.

• 25 Augustus 2017 - 14:19

Edwin:

Hoi Wim en Henny. Allereerst nog van harte gefeliciteerd. Lijkt me een hele bijzondere verjaardag zo samen in Rome. Fijn dat jullie genoten hebben en heel knap ook zo' n onderneming op jullie leeftijd :)
    Ben ook blij dat alles goed is gegaan en jullie weer veilig thuis zijn. Even lekker uitrusten.
    Groetjes en veel liefs van ons.

• 25 Augustus 2017 - 14:26

Do:

Lieve Wim en Henny.
    Wat een geweldige reis hebben jullie gemaakt. daar Kun je straks mooi op terugkijken. Straks nog even een vliegtochtje en dan heerlijk in je eigen bed slapen.
    We gaan de verslagen missen hoor. Een welkom thuis van Leen en Do

• 25 Augustus 2017 - 14:31

Corrie:

Zal vast vreemd zijn om weer thuis te zijn, geen tentje meer opzetten, niet met je kleding naar het douche hok.Niet meer op je knieen kleding zoeken in je tas. Niet meer elke ochtend een koffietent opzoeken met gebak.Geen broodje met eten ergens op een plekje waar jullie nog nooit zijn geweest.
    Prachtige verhalen allemaal.

Nu genieten wat je allemaal heb meegemaakt Fijn je kinderen weer om je heen.
    Geweldig dat ik een weekje met je mee mocht fietsen.

tot gauw met nog meer mooie foto's

liefs je zus.

• 25 Augustus 2017 - 15:56

Ruth Nieman:

Henny nog van harte gelukgewenst met je verjaardag en welkom weer in Huizen na je prachtige fietstocht!

• 25 Augustus 2017 - 16:09

Trees:

Wat een mooi reisverhaal is het geworden! gefeliciteerd met jullie tocht en behalen van de eindstreep in Rome. Hoop dat de Paus jullie de zegen heeft gegeven en wellicht de inspiratie voor jullie volgende bestemming. Geniet van het terugkijken op al die kilometers. en dat allemaal op eigen kracht. Nog wel een vraag: heb niets over lekke banden gelezen.....gewoon goed materiaal of...?

• 25 Augustus 2017 - 16:50

To:

Met veel plezier je laaste verskag gelezen.geweldig .voor mijn is het nu ook afkicken 's morgens geen goede morgen meer fijne fiets dag toewensen. Want als je thuis bent doe ik dat niet hoor.als wij over een paar weken weer thuis zijn kom ik de foto 's even bekijken.goede vliegreis .je Zus en Henk

• 25 Augustus 2017 - 17:13

Anke:

Geweldig, gefeliciteerd niet alleen met je verjaardag maar ook met de prestatie.
    Ik heb genoten van alle verhalen, de foto's.
    Heel fijn om jullie binnenkort weer in levende lijve te zien.

Een goed weekend.
    Lieve groet,
    Anke

• 25 Augustus 2017 - 18:22

Paul En Bernie:

Gefeliciteerd einddoel bereikt en dat zonder problemen. Een hele mooie prestatie. De inspanning zit er op en nu kunnen jullie zonder inspanning nog heel lang genieten van alles wat jullie meegemaakt en gezien hebben. Complimenten!
    P.S. Benieuwd hoe die tassen over twee weken ruiken ......

• 25 Augustus 2017 - 20:42

Gonnie:

Nog van Harte gefeliciteerd Henny met je verjaardag en met jullie prestatie. Geweldig dat jullie dit hebben bereikt. Nu lekker naar huis, zie je dinsdag weer, goede vlucht.

• 25 Augustus 2017 - 21:21

John En Aukje:

Henny Van harte gefeliciteerd met je verjaardag natuurlijk maar ook met jullie behaalde doel.
    Top hoor dit kan niemand jullie meer afnemen. Op naar huis weer lekker in je eigen bed.
    zie je snel