Fietstocht Wim en Henny - appels en druiven - Reisverslag uit Meran, Italië van Henny Smeets - WaarBenJij.nu Fietstocht Wim en Henny - appels en druiven - Reisverslag uit Meran, Italië van Henny Smeets - WaarBenJij.nu

Fietstocht Wim en Henny - appels en druiven

Blijf op de hoogte en volg Henny

10 Augustus 2017 | Italië, Meran

Donderdag 10 augustus 2017

Etappe Merano - Auer
De Sudtiroler Weinstrasse
We zijn vanmorgen eerst op de fiets Merano gaan bekijken. De sjieke hotels en winkels vallen meteen op. Er straalt een gezellige sfeer uit ondanks de winkels die nog niet open zijn. De Italianen drinken vaak even een koffie voordat ze aan de slag gaan. Dat doen wij uiteraard ook op een gezellig plein.

Daarna pikken we de fietsroute weer op. De route gaat zelfs langs onze camping van afgelopen nacht. Het is zo frappant, dat je door deze fietsroute ook zo de stad uit bent op een prettige manier.

Al heel gauw fietsen we langs de wilde rivier De Esch en daarna konen we terecht in een enorm boongaardgebied. We zien veel burchten op de bergen staan. De boongaarden zijn keurig verzorgd! Het zijn verschillende soorten appels. De felrode appels sieren het geheel prachtig. De voorbereidingen voor het plukken was in volle gang. Onderweg verse appelsap gedronken. Heerlijk!

Het fietsen door die boomgaarden was heerlijk. We zagen constant de bergen en dat in combinatie met de kleuren van de boongaarden! Zo af en toe moesten we even klimmen en daarna werd je weer beloond met het afdalen. Vroeger hielden de boeren zich bezig in dit deel met wijngaarden maar dat is inmiddels verschoven naar appels. De sfeer van de kleine dorpjes was er niet minder om.

Halverwege de etappe van vandaag kwamen we door het gebied van de wijngaarden. Als je dan zo lekker kan fietsen tussen de wijngaarden en met de bergen op de achtergrond en met een lekker weertje dan voel je je wel heel rijk! Er waren enkele klimmetjes bij van 10 procent maar gelukkig waren die van korte duur. Soms gingen we door een tunneltje.
He daar zagen we de puntige Dolomieten in de verte. Ook weer bijzonder.

Ook vandaag verbaasden wij ons er over, dat we constant op fietspaden begaven. Bij de boongaarden kon je wel eens een tractor tegen komen.

We konden net voor de onweer ons melden op een luxe camping dat bij een hotel hoort. Veel Nederlanders en allemaal 50 plus. Waarschijnlijk een keer op de tv geweest bij omroep Max. Het sanitair was perfect. Er was een keurig zwembad bij maar het begon op een gegeven moment te onweren. We hebben gekookt onder een overkapping.

We zitten nu in een keurige ruimte van de camping waar je kan zitten als het slecht weer is.

Morgen gaan we de etappe doen:
Etschtal/Val d"Adige - 76 km.
Bijna vlak terrein dus even tempo draaien.

Het waren 3 enorne mooie fietsdagen. We hebben nog 2 weken. We hebben elke dag nog zin om te beginnen. Voor ons is elke dag de route nieuw.

Tot zover en bedankt voor jullie reacties.

Liefs Wim en Henny

• 10 Augustus 2017 - 20:03

To:

Geweldige rit weer vandaan zo te lezen.veel sucses. Slaap straks lekker dikke kus To

• 10 Augustus 2017 - 20:04

Corrie:

Jammer van het onweer. Maar een lekkere douche en een overkapping om te koken Fijn toch. Na lekker op een lekker plekje zitten voor de campeerders van tenten. Morgen goede reis en heeeeeeel veel plezier,

• 10 Augustus 2017 - 21:07

Edwin:

Leuk om jullie verslag weer te lezen. Zo te lezen is het nu echt genieten. We hopen dat er nog veel van dit soort mooie dagen bijkomen. Veel plezier samen.

• 10 Augustus 2017 - 21:57

Do:

Wat is dat weer genieten zeg. Slaap nu lekker, en morgen weer een mooie tocht voor de boeg.