Reisverslag Wim en Henny - dinsdag 15 aug.2017 - Reisverslag uit Ferrara, Italië van Henny Smeets - WaarBenJij.nu Reisverslag Wim en Henny - dinsdag 15 aug.2017 - Reisverslag uit Ferrara, Italië van Henny Smeets - WaarBenJij.nu

Reisverslag Wim en Henny - dinsdag 15 aug.2017

Blijf op de hoogte en volg Henny

15 Augustus 2017 | Italië, Ferrara

Dinsdag 15 augustus 2017

Ferrara - Anita 70 km
We beginnen onze route door nog een keer door Ferrara te fietsen. Wat is het toch een prachtige en sfeervolle stad. Door Maria Hemelvaart zijn de meeste mensen vrij en het is daardoor gezellig met koffiedrinkende mensen bij de cafeetjes. Natuurlijk doen we daar ook aan mee. Verschillende gebouwen dateren van rond 1500.

De eerste 30 km fietsen we door afwisselend landschap. De weg is hier en daar slingerend langs een oude arm van rivier De Po. Hier en daar staan er mooie villa's uit de 17e eeuw. Het ziet er toch aardig groen uit. We zien afgewisseld boomgaarden en landbouwgewassen.

Dan komen we voor een koffiestop in Po Morte di Primaro. We komen terrecht bij een patisseriewinkel waar ze een grote vitrine hadden met allemaal petit fourtjes die er zo perfect uitzagen. Er was hier een "meester" aan de gang geweest. De foto"s aan de muur duidden hier ook op.
De prijs was voor deze heerlijkheid erg laag. Tja, er komen hier ook totaal geen toeristen. Ook dit stadje ziet er weer mooi uit.

Daarna rijden we ongeveer 40 km door de Noord-Oostpolder. Kaarsrechte wegen en alleen maar landbouwgrond. Gelukkig is een lekker windje waardoor de warmte te doen is. Je moet niet stilstaan, want dan is het echt te warn.

We drinken regelnatig. We hebben zonnebrand met factor 30 op en een pet op tegen het verbranden van onze bol.
Ook vandaag kunnen we goed tempo draaien. Lekker vlak. In de verte zien we de Appenijnen al waar we over enkele dagen mee te maken zullen hebben.

Om 14.00 uur komen we al bij de minicamping aan in het plaatsje Anita. Deze camping heeft een manege en verder worden er van hier uit vogelexcursies georganiseerd. De camping ligt bijna aan het meer van Camacchio waar - als je een beetje geluk hebt - flamingo's, purperreigers, lepelaars, kraanvogels en visarenden kunt zien. We gaan vanavond maar eens een kijkje nenen.

We eten trouwens op deze minicamping. De eigenaar kookt. Wij zijn de enige campinggasten. Verder zitten er nog enkele mensen in een soort trekkershut.

Vanmiddag toen wij binnen kwamen was het superdruk. We gaan er dan maar van uit dat de eigenaar een goede kok is.

Morgen hebben we een korte etappe van 55 km langs de Adriatische kust.

Tot zover.

Liefs Wim en Henny

Ook weer een mooi stadje.

• 15 Augustus 2017 - 18:41

Gertjan:

Gelukkig kwamen de verslagen vandaag binnen. Ik begon de dagelijkse wetenswaardigheden al te missen. De regen hebben jullie nu achter je gelaten. Het lijkt mij, dat je nu veel meer kunt genieten van de avonden en de fietstocht. Wat leuk, dat jullie door plaatsen komen die nog niet door het massatoerisme zijn aangetast. Jullie schieten al aardig op; wat zal het dan afkicken zijn niet iedere dag zoveel kilometers fietsen. Een fijne avond en voor woensdag een heel mooie tocht. Veel plezier.

• 15 Augustus 2017 - 18:47

Edwin Johannes:

Hoi Henny en Wim, leuk om al jullie belevenissen te lezen. Jullie genieten volop. Veel plezier nog de laatste etappe's.

• 15 Augustus 2017 - 18:54

Ria:

Henny en Wim ook wij misten de verslagen. In gedachten fietsen wij met jullie mee. Begrijpelijk dat er een achterstand in de verslagen is gekomen. Als de avonden gezelliger worden, wordt het maken van verslagen minder. Heel herkenbaar.
    Nog veel fietsplezier. Liefs Paul en Ria

• 15 Augustus 2017 - 19:39

Hoi Ria en Paul,
    Inderdaad. Als je dan 's avonds de stad in gaat dan is te laat dat je terug komt om te schrijven. Per dag bijhouden is het beste.

Net hebben we de flamingo's kunnen bewonderen. Het is hier net Terschelling maar dan heeeel rustig en lekker warm. Liefs van ons beiden.

• 15 Augustus 2017 - 19:44

Hoi Gertjan,
    Bedankt voor je reactie. Doordat het vlak is geweest waren we veel eerder op de camping. De dag bestaat dan niet alleen maar uit fietsen.
    Het is elke dag weer een verrassing.
    Groetjes van ons beiden.

• 15 Augustus 2017 - 19:45

Hoi Edwin en Judy,
    Leuk dat jullie de belevenissen van ons meelezen. Hopelijk kan ik het weer per dag bijhouden.
    Groetjes van ons beiden

• 15 Augustus 2017 - 22:18

Corrie:

Heb net al je verhalen zitten lezen, ook op de kaart gekeken. Foto's heb je elke keer al door gestuurd. Erg leuk allemaal. Fijne rit morgen.

• 15 Augustus 2017 - 22:27

Do:

Ha, ook ik was heel blij weer wat te lezen van jullie. Ik maakte me al een beetje zorgen.
    Maar gelukkig, ze stonden er weer. Ook hadden we al even (schoon)zussen contact via de app. Heel bijzonder. Allemaal zo ver weg van elkaar, maar voelde zo dichtbij. Dankzij de techniek van tegenwoordig. Geniet morgen weer van alles wat jullie onderweg tegenkomen.
    Hopelijk heb je dan nog even tijd om het met ons te delen. Goeie reis.

• 16 Augustus 2017 - 08:04

Henny Smeets:

Dank voor jullie reactie. Vanmorgen al vroeg weg langs het batuurgebied met heel veel flamingo's. Pontje over en nu aan de koffie. Wordt vervolgd. Kus!

• 16 Augustus 2017 - 09:27

To:

leuk om al je verslagen weer te lezen hele belevenis .en s morgens even jullie goede reis te wensen ,net alles weer uit geprint kan ons moedertje het ook lezen wat jullie mee maken,
    dikke kus To