Fietstocht Wim en Henny - met slecht weer - Reisverslag uit Stams, Oostenrijk van Henny Smeets - WaarBenJij.nu Fietstocht Wim en Henny - met slecht weer - Reisverslag uit Stams, Oostenrijk van Henny Smeets - WaarBenJij.nu

Fietstocht Wim en Henny - met slecht weer

Blijf op de hoogte en volg Henny

06 Augustus 2017 | Oostenrijk, Stams

Zondag 17 augustus 2017

Vanmorgen waren we beiden om 6.00 uur wakker en het regende op dat moment niet. We wisten dat het qua weer een slechte dag zou worden. We vinden het prettig om de tent af te breken als het droog is. Het had vannacht wel geregend dus hem droog meenemen zou in ieder geval niet lukken. Helaas was de Zugspitze in de wolken.

Om 7.45 uur zaten we al op de fiets. Het was koud dus we hadden wat extra kleding aan. Er was een bakker open in Garmisch dus daar dronken we meteen koffie en aten nog iets van suikerbrood.

We waren de stad uit en we begonnen met een klimmetje en zagen toen de bekende skischans van Garmisch. Wim vond hem in het echt kleiner dus minder indrukwekkend. Toch leuk om hem even in het echt te zien.
Op dat moment begon het te regenen dus regenjack aan.

We moesten vandaag de eerste pas - De Buchener Hohe van 1256 meter - beklimmen. Aangezien we al op ongeveer 500 meter zaten moesten er nog 740 meter bij. Het was niet zo'n col die we gewend zijn van onze fietsvakanties en Frankrijk maar vandaag werd het weer wel heel slecht. Zo af en toe onweer. We schuilden praktisch niet. Nat is nat! Het stomme was wel, dat ik mijn regenbroek en mijn overschoenen aan Celine mee terug had gegeven. Ik dacht dat ik ze toch niet meer nodig zou hebben. Echt een verkeerde beslissing. Ach ja, daar leer je weer van. Mijn schoenen waren net een zwembad. De kwaliteit van mijn vrij nieuwe regenjack viel ook tegen. Ik wil voor het tijdschrift Op Pad best enkele regenjacks testen. Het wordt het eerste cadeau in Nederland dat ik aan mijzelf geef.

Helaas stond er geen mooi bord boven op de pas. Wij vinden het leuk om daar altijd een zelfie te maken. In het toilet bij ons thuis hebben we dan ook jarenlang een collage van foto's van behaalde cols gehangen.

De heenweg naar de top konden we voor het grootste gedeelte op fietspaden rijden. Helaas was dat bij de afdaling niet het geval.

Op de top hebben we een tijdje gewacht totdat de regen minder werd maar helaas.
We deden onze helm op.
Ik kreeg Wim zijn regenbroek om aan te trekken en we deden beiden een extra trui aan. We hadden afgesproken om heel rustig en in etappes af te dalen. Pompend remmen was van groot belang! De afdaling was 7 kilometer en dan 10 procent. Soms merkte je dat het wegdek glad was en dat het pompend remmen moeizaam ging. Zo af en toe stoppen om even uit te rusten en je opnieuw te focussen was belangrijk. Ik vond dit de vervelendste afdaling in mijn leven. Toen ik beneden was was ik ook echt even op o.a. van de spanning. Gelukkig was er weinig verkeer.

In Telfs zijn we lekker koffie gaan drinken. We zagen er uit als 2 verzopen katten!

Inmiddels zitten we op een terrassencamping in Stams waar ze spiksplinternieue sanitair hebben. Ik kon zelfs gebruik maken van een regendouche! Wim heeft de tent in de regen opgezet. Gelukkig was de slaaptent droog.

Op de camping is ook een restaurantje waar we hebben gegeten en we lekker warm konden worden. De Nederlandse enclave heeft net de finale damesvoetbal gekeken.

We hebben net de route voor morgen bekeken. Het wordt Oberinntal Stams - Ried.
Vorig jaar heb ik in de meivakantie met Paul en Bernie de Ihntalroute gefietst. Dat was van St. Morritz naar Passau - de Ihn af maar nu moeten we naar boven. Morgen wordt het gelukkig aardig weer, zodat we van de omgeving kunnen genieten.

Zo dat was het weer voor vandaag. We zijn nieuwsgierig naar morgen.

Liefs,
Wim en Henny



  • 06 Augustus 2017 - 21:03

    Edwin:

    He verzopen katten. Wat jammer van het weer in zo'n mooie omgeving. Judy en ik zullen duimen voor beter en in ieder geval droog weer. Zet hem op nog.
    Groetjes Edwin en Judy.

  • 06 Augustus 2017 - 21:27

    Astrid:

    Wat een heftige dag vandaag!! Afdalen met regen is heel eng.... hopen dat het weer morgen weer mooier is. Mooie omgeving waar jullie zitten! Voor nu...weltrusten xx

  • 06 Augustus 2017 - 21:32

    Corrie:

    Jammer van het slechte weer, Spanning om veilig beneden te komen,kan ik mij voorstellen. Gelukkig is het jullie gelukt. Wim zijn benen zijn die al weer warm geworden, want die moest zonder lange broek naar beneden.
    De datum is toch geen 17 aug.!!!!!
    Net op TV in oostenrijk was het vandaag heel slecht weer ,daar hebben jullie dus een staartje van mee gekregen. Voor morgen en mooie rit.

  • 06 Augustus 2017 - 22:11

    To:

    Was dus een zware tocht regen en dan dalen.ik doe het jullie niet na .Denk dat jullie blij waren toen je beneden was . (Klavertje heeft geholpen)voor morgen sucses hopelijk een zonnetje .xxxx

  • 06 Augustus 2017 - 22:37

    Gertjan :

    Wat zijn jullie toch een bikkels. Ik had al een hotel of pension genomen. En dan zo een afdaling met een nat wegdek... ik kan mij voorstellen dat je even op adem moet komen na zo een avontuur. Hopelijk gaan jullie nu toch echt een keer mooi (en vooral droog) weer krijgen.
    Slaap lekker voor straks in een niet al te natte tent en/of kleren.

  • 06 Augustus 2017 - 23:05

    Do:

    Wat hebben jullie een moed en doorzettingsvermogen. Petje af hoor. Nu zal de regen toch wel op zijn, en gaat de zon voor jullie schijnen. Ik zal je er van één geven

  • 07 Augustus 2017 - 09:58

    Trees:

    Het begin wel een barre tocht te worden, zeker als je hier de filmpjes op de NOS site ziet. Noodweer in Oostenrijk en Noord Italie. Ik hoop dat het vandaag weer wat meevalt en jullie in ieder geval droge spullen hebben. Goede fietsdag en leuk jullie tocht mee te beleven...

    veel groeten, Trees en JP

  • 07 Augustus 2017 - 12:08

    John En Aukje:

    Poeh poeh top hoor ga je met zo'n fietstocht ook in de tijd vooruit 17 augustus of komt dat door de regen, veel fietsplezier en wat meer droogte gewenst.


    Groet Johnny

  • 07 Augustus 2017 - 15:45

    Henny Smeets:

    Hoi John en Aukje,
    Dat krijg je met zo'n dag met heel veel regen. Vandaag een prachtige fietstocht gedaan langs de Ihn naar boven. Het was een heerlijke heldere en zonnige dag vandaag. Gelukkig komt de conditie die ik bij jou heb opgebouwd mij ten goede. Bij het klimmen is de ademhaling o zo belangrijk en natuurlijk het doorzetten. Fons heeft de tocht tot Venetie gedaan en met hem heb ik tijdens de zatermorgen bosloop wel even over gehad. Leuk dat jullie beiden mij volgen.
    Met een zeer sportieve groet,
    Henny

  • 08 Augustus 2017 - 08:37

    Sandra:

    He lieve en stoere collega...

    Wat een mooie tocht ben je aan het maken en stoer om zo naar Rome te fietsen hoor.
    Doe voorzichtig onderweg maar geniet vooral!!

    Veel liefs Sandra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henny

Actief sinds 25 Juni 2014
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 30542

Voorgaande reizen:

22 Juli 2018 - 18 Augustus 2018

Met de fiets naar Barcelona

23 Juli 2017 - 25 Augustus 2017

Op de fiets naar Rome

05 Juli 2014 - 15 Augustus 2014

Op weg naar .................

Landen bezocht: