Reisverslag Henny en Wim - Reisverslag uit Augsburg, Duitsland van Henny Smeets - WaarBenJij.nu Reisverslag Henny en Wim - Reisverslag uit Augsburg, Duitsland van Henny Smeets - WaarBenJij.nu

Reisverslag Henny en Wim

Blijf op de hoogte en volg Henny

03 Augustus 2017 | Duitsland, Augsburg

Donderdag 3 augustus 2017

Gisteravond zijn we nog even het stadje ingegaan maar in Duitsland vinden we toch nog steeds de sfeer niet die wij in Frankrijk en Spanje hebben ervaren. We hebben ergens koffie gedronken en we waren dan ook snel weer terug.

Het zou vandaag warm worden en daarom stonden we on 5.45 uur. We waren immers al een tijdje wakker dus dit was voor ons geen probleem. Om 7.30 uur zaten we op de fiets. Het was bewolkt. In het begin nog een dun truitje over ons shirtje maar die kon snel uit.

Ik dacht eerst dat we maar 50 km moesten rijden of 120 km maar de afstand naar de eerste camping (Dillingen aan de Donau) was 70 km. Het ging eigenlijk best wel goed vandaag. Ik had gisteravond en vanmorgen mijn pols verschillende keren ingesmeerd met Voltara en dat bleek toch wel te helpen. Ik was gisteren wel even bevreesd. Het zou toch ontzettend stom zijn als je door zoiets niet verder zou kunnen.

We zijn regematig door een bebosd terrein gefietst en door veel akkers. In het eerste deel zaten enkele pittige klimmetje. Gelukkig staan deze in het routeboekje aangegeven en waarschuwt Wim dan op tijd hiervoor. Je kan je er dan even op instellen. Zo af en toe zie je een mooi Schloss op een heuvel. Sommige plaatsjes hebben in het boekje de aanduiding van 1, 2 of 3 sterren. Soms denk je waarom maar als er dan zo'n groot Schloss op zo'n berg staat dan is die ster daar aan te danken en niet aan het plaatsje.

Doordat het fietspad soms een goed wegdek had en we niet hoeften te klimmen konden we goed tempo draaien.
Ik voorop omdat ik de route op de GPS had en Wim met het boekje. Op de vlakke weg lukt dat goed maar zodra we moeten klimmen dan draaien we de rollen om.

Om 13.30 uur waren we al in Dillingen aan de Donau en we besloten toen om door te fietsen naar Augsburg. Conclusie: nog even 50 km er bij. Er zaten enkele klimmetjes in maar verder konden we ook toen lekker snelheid maken. We hadden wel zo af en toe een bui. Dat kon ook niet anders met die warmte.

De camping bleek helaas 10 km van Augsburg te liggen en na 120 km gefietst te hebben hadden we geen puf om vanavond nog eens 10 km heen en 10 km terug te fietsen. We hebben op de camping gekookt op dat ene campingpitje dat we hebben. Dit gaat overigens prima.

Wat hebben we vandaag gezweet tijdens het fietsen. Een douche op een camping is dan o zo heerlijk. We staan nu op een camping bij een meertje. Ik zal vanuit Nederland hiet nooit een week gaan staan. Wij Nederlanders zijn zo verwend met de hoeveelheid leuke plekken waar water is.

In ieder geval staan we vandaag niet bij een spoor of snelweg en dat is al heel wat.

Morgenochtend doen we het even rustig aanen gaan we Augsburg - heel globaal bekijken.

Dit was het weer even. In ieder geval realiseren wij ons dat Duitsland een heeeel groot land is.

Tot zover.

De fietsers Wim en Henny

• 03 Augustus 2017 - 22:13

To:

Mooi verhaal.volgende plaats maar eens lekker uitrusten en genieten van alles .goede reis verdeRotterdam. Dikke kus

• 04 Augustus 2017 - 07:08

Corrie:

Weer een hele belevenis. Maar dat vertelde je al, Weer erg leuk om te lezen. Geniet vandaag van Ausburg. Een goede rit verder.

• 04 Augustus 2017 - 08:42

Paul En Bernie:

Pfff, wat een afstanden leggen jullie toch af. Dus neem maar eens lekker de tijd om Augsburg te bekijken. En voorzichtig aan met de pols, geef voldoende rust! Veel plezier verder onderweg, leuk om te lezen hoe die gaat.

• 04 Augustus 2017 - 11:28

Anke:

Tjonge, wat een lange lange fietstocht!
    Hartstikke goed!
    Een goed weekend gewenst op de fiets of lekker rustig niets.
    Lieve groet van ons,
    Anke

• 04 Augustus 2017 - 11:46

Leonie:

Mooi verhaal! Wat een tocht. In dillingen zijn wij ook eens geweest.