Op de helftvan de Camino - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Henny Smeets - WaarBenJij.nu Op de helftvan de Camino - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Henny Smeets - WaarBenJij.nu

Op de helftvan de Camino

Blijf op de hoogte en volg Henny

06 Augustus 2014 | Spanje, Burgos

Vorige keer een beetje raar geeindigd met mijn verhaal maar het verhaal was te groot en ik kon daardoor niets meer wijzigen.

Maandag 100 km
Van St. Domingo naar Burgos
Het slapen in de auberge hebben we overleefd. k wilde het gewoon een keer meemaken. Ik sliep bij 2 heren op een kamertje waarvan er een aardig snurkte. Ik had gelukkig oordopjes bij mij. Wim sliep op dezelfde etage maar dan bij 2 jonge meiden.
Om22.00 uur wordt het licht uitgedaan en in de morgen staat men al om 5.30 uur op. Het ontbijten hebben wij gewoon in het stadje gedaan.Het is dan al druk bij de coffeebar.

Vandaag enkele pittige klimmetjes gehad. De route ging naar 900 meter door een zeer rustige omgeving. Soms zag je een hert maar mensen zijn we niet tegen gekomen. Een weids uitzicht. In de middag reden we door een bosrijke omgeving en kwamen we bij een heel oud klooster San Juan de Ortego. Uiteraard bij de kerk weer even naar binnen gegaan en bij de auberge kon ik een stempel verkrijgen.

Lekker om 16.00 uur op de camping in Burgos. Deze stad staat bekend om zijn indrukwekkende kathedraal. We zijn in de avond de stad gaan bekijken. Het was lekker weer.

De fietsroute gaat regelmatig anders dan de wandelroute. De Nederlander Sweerman zorgt ervoor, dat je zo min mogelijk over hoofdwegen moet maar helaas ontkom je er niet aan, want Spanje heeft helaas veel minder wegen dan Frankrijk.

Dinsdag
Burgos - Carrion los condes - 100 km
De fietsroute was verre van spectaculair. Je fietst op de hoogvlakte van Noord-Spanje. De route gaat over de vrijwel schaduwloze Tierra de Camos. Uitgestrekte velden tot aan de horizon. Gelukkig was de temperatuur goed te doen. waar je aan moet denken is dat je voldoende eten en drinken bij je hebt, want je komt niets tegen. Ook moet je linker kant goed insmeren, want je rijdt constant naar het westen. Chocolade en andere etenswaren in je rechter tas stoppen.

Woensdag 40 km
Vandaag een korte fietsdag. De planning is maar 40 km, omdat het zo uitkomt met de campings.
We zijn vandaag over een grintpad gefietst waar ok de camino voor wandelaars overgaat. Het was een stoffige toestand maar omdat het nog vroeg was was het goed tedoen maar voor wandelaars uiterst saai. Daarna moesten we nog over een hoofdweg ongeveer 20 km fietsen. Ook een zeer saai stuk. Wel regelmatig hoogje op en hoogje af. Even zorgen dat je voldoende vaart hebt.
Vervolgens even zoeken naar camping. Wij zijb al om 13.30 uur op de camping. Een echte Spaansevolle camping maar gelukkig gras en een grote plantaan tegen de zon.
Wimheeft de tent opgezet en ligt nu voor pampus op zijn matje.

We gaan straks nog enkele belangrijke historische punten van de pelgrims bekijken. Door dit stadje zijn zoveel pelgrimgangers door gekomen.

Het gaat dus goed met ons.
Veel liefs voor iedereen.

• 06 Augustus 2014 - 16:36

Corrie Hoofd:

Zus wat een mooi verhaal weer. Heerlijk een keertje vroeg op de camping en tijd voor jullie zelf en lekker uitrusten en een boek lezen en goed voor de inwendige mens zorgen.
    Op naar het eind punt.
    liefs van ons. Corrie en Linze en weer de groetjes van je moeder, vanmorgen vroeg ze nog hoe zou het met ze zijn in spanje.

• 06 Augustus 2014 - 16:36

Corrie Hoofd:

Op naar het eind punt.

• 06 Augustus 2014 - 16:50

Dominique:

Hoi pelgrimgangers.

Lekker een keer een wat kortere tocht. Maar even een vraag: wie had de indeling van de kamers geregeld? Wim zeker, die zorgt goed voor zichzelf ( met twee jonge meiden!! )
    Ja ja.......
    Succes verder en ik kijk uit naar jullie volgende verslag.
    Veel liefs Do

• 06 Augustus 2014 - 17:20

To EnHenk:

Hoi Henny en Wim,
    Net alle berichtjes gelezen van jullie mooi verhaal ,
    Aan de keukentafel van de boerin in Schmallenberg sauerland zit ik dit telezen dat heeft wat
    Geniet nog van jullie fietstocht
    Dikke kus To

• 06 Augustus 2014 - 18:53

Gertjan:

Hallo Henny en Wim,

Nou Henny dat heb je dan minder goed geregeld dan Wim hè; jij een snurker en Wim jonge vrouwen... . Wat lijkt mij het heerlijk om ook eens een dagje niets te hoeven doen. Nou ja, na 40 kilometer fietsen dan. Ik denk dat je (en ook Wim) vreselijk zult afsteken wat betreft je het bruin zijn ook bij de Hollandse vakantiegangers. Jullie zullen wel bijna zwart zijn. Geniet nog lekker van deze en de volgende week. Groet, Gertjan.

• 06 Augustus 2014 - 23:37

John:

Hallo Henny en Wim,

Ik dacht voor ik naar bed ga nog even lezen hoe het met Henny en Wim gaat. Zo te lezen hebben jullie het prima naar je zin. succes de komende fietsdagen met zijn tweetjes.

John en Aukje

• 07 Augustus 2014 - 15:58

Gonnie:

Zelfs in ZA zijn jullie te volgen, leve WiFi. Leuk om je verslag te lezen, succes weer voor de komende (etappes) dagen.