na regen komt zonneschijn - Reisverslag uit Huizen, Nederland van Henny Smeets - WaarBenJij.nu na regen komt zonneschijn - Reisverslag uit Huizen, Nederland van Henny Smeets - WaarBenJij.nu

na regen komt zonneschijn

Blijf op de hoogte en volg Henny

10 Juli 2014 | Nederland, Huizen

Ook vandaag zal het in het zuiden van Nederland heel slecht weer zijn. Er is heel veel regen voorspeld. We weten dat het morgen beter zal worden. Om 10.00 uur hadden we alles op de fiets en een lekkere koffie gekregen. We hebben genoten van de gastvrijheid van nicht Marijke en haar man Roel.
I
Eigenlijk wilden wij via de LF 6 route naar Aken fietsen maar met dit verschrikkelijke weer zijn wij daar van afgezien. Gewoon de kortste weg naar Aken. Toch was het even zoeken om in de buurt van Vaals de juiste weg te vinden.

Na 35 kn in de stromende regen gefietst te hebben heb ik een stempel laten om mijn kaart voor Santiago. Het kostte nog wel veel moeite, want we waren eerst bij de kathedraal maar we moesten bij het informatiecentrum van de Dom zijn. Het stempelkussen werd uit de kast gehaald en zij hielpen mij even om de kaart uit het plastic te halen, want ik was kletsnat. We spraken voor de Dom nog een excentrieke wetenschapper die een onderzoek aan het doen was over de geschiedenis van de Dom en hij vertelde, dat er heel veel punten die bekend zijn van de Dom helemaal niet waar zijn. Wij begrepen er niet zo veel van.
Daarnaast was het ook een echte veganist en wij vertelden, dat wij alles aten uit de groentetuin van onze moeder. Dat was uiteraard prima. We kregen een folder van hem over zijn eigen bedrijfje over gezonde voeding.

De gehele dag hebben wij gefietst met een regenpak aan en plastic overschoenen. We zagen er niet uit maar we hebben daardoor met 13 graden geen kou gevat.

Na het station Aken was het wel even zoeken om de Vennbahnroute op te zoeken. Het bleek dat we niet bij het hoofdstation moesten zijn maar een station verder.

Eindelijk gevonden en nu maar de bordjes volgen. We konden lekker tempo maken. We kwamen langs enkele oude stationnetjes en ook het oude spoor was op een gegeven moment te zien.

Uiteindelijk 60 kilometer gefietst en we vonden het wel mooi geweest met deze omstandigheden. Corrie nam zo 2 liter water mee in regenpak en fietstassen., We zijn beland in een oude watermolen waar we een heerlijke kamer met warme douche en verwarming hebben. De fietsen konden in de schuur en daar hebben al onze natte spullen op een droogrek kunnen hangen. Helaas is er geen tv en kunnen dus de halve finale van het voetbal niet zien. Dat is wel heel jammer. ,

Uiteindelijk heb ik wel voetbal gezien. Twee dames die ook bij ons onderkomen sliepen die hebben mij meegenomen naar een oud treinstation dat omgebouwd was tot kroeg. Het was toch well leuk, want alle Duitsers waren wel voor de Nederlanders.

Vanmorgen op tijd vertrokken om de Vennbahnroute te vervolgen. Na 5 km was de route onduidelijk en wij gokten verkeerd. We gingen toen binnendoor door een bos over een graffelpad. Jeetje wat was dat zwaar. We kwamen uiteindelijk weer op de route uit. In het begin was het vals plat. Daarna wel aardig klimmen. Regelmatig kwamen we langs oude stationnetjes of wisselkamers, bruggen en oude treinstelleb. De Vennbannroute is bekend om het,veenbos met al zijn vegetatie. qq fietsen ging vandaag verder lekker vooral nadat we het hoogste punt hadden bereikt. We maakten soms een lekker tempo.

Nu staan we op een camping in st. Vith en zitten we met 2 fietsers op een terras. Morgen komen we in Luxemburg aan.

Tot zover. Liefs Henny

• 10 Juli 2014 - 22:09

Gertjan:

Hallo Henny,

Nou, nou het is wel afzien voor jullie de eerste dagen. Ik had wel met jullie te doen zo door de regen fietsen en dat voor je plezier. Brrr. Gelukkig dat het weer gaandeweg beter wordt. Je blijft wel optimistisch vind ik. Wel interessant dat je onderweg contact maakt met 'aparte' mensen. Slaap je wel goed? En maak je zelf je eten klaar of eten jullie in gezellige eethuisjes?

Ik vind dat je ongelooflijk veel wegtikt op de smart-Phone van Jeroen, dat gepriegel lijkt mij niets of heb je toch je I-pad meegenomen?

Nu ik dit bericht schrijf weet ik niet of dit openbaar is (voor alle volgers van jouw tocht).

Ik wens je weer heel veel fietsplezier voor de komende dagen (met gelukkig beter fietsweer) en ik lees jouw verslagen met veel genoegen.

Tot de volgende keer.

Groet,

Gertjan

• 10 Juli 2014 - 22:10

Sandra:

Jeetje Henny wat ben je al een eind op weg! Ben trots op je dat je dit zo doet hoor! Zet hem op hè!!!! Xxx sandra

• 10 Juli 2014 - 22:18

Cocky Van Slooten:

Hoi Hennie.
    Wat ben je toch een bikkel
    Vind het leuk om je tevolgen ,sucses morgen.
    Groetjes Cocky.

• 10 Juli 2014 - 23:10

Anita:

Wat leuk om jullie zo te volgen. Jullie hebben al veel gezien en gefietst zeg.Veel plezier morgen en een zonnetje zou fijn zijn. Liefs Anita

• 10 Juli 2014 - 23:36

Jan En Astrid :

Lieve zusjes, wat doen jullie het goed…we zijn trots op jullie! Fijn dat het zonnetje er nu weer is..veel fietsplezier weer en wij zullen jullie morgen wel missen hoor, maar proosten morgenavond op jullie! XXX

• 11 Juli 2014 - 07:51

To:

hoi zussen, jullie hebben al een aardig eind erop zitten donderdag 75km vertelde Corrie via een smsje
    gelukkig hadden jullie beter weer, maar toch je moet de kilometers toch trappen ,
    voor vrijdag een mooie en goede rit ,(net alles uitgeprint voor Ma geef het haar straks)

• 11 Juli 2014 - 11:53

Els Loman:

Het is erg warm hier en ik hoop van ganser harte dat jullie nu ook beter weer hebben! Maar wat een leuke plaatsjes komen jullie door en wat een speciale onderkomens! Heel veel succes verder op weg! We blijven je volgen groetjes Ad en Els

• 12 Juli 2014 - 09:59

Marijke:

Hoi Corrie en Henny,

toch nog de 60 km aangetikt op de beruchte natte woensdag. ik neem mijn petje af voor jullie!! goede keus om zo nu en dan een pensionnetje te nemen. Even een lekker bed, warmte en droogte; zalig! Geniet maar van die luxe.

Hopelijk vandaag weer een mooie dag voor jullie en voor jou Corrie, je laatste fietsdag!! Zet em op hoor!!

Een goede fietstocht en Hennie succes als je het straks alleen gaat het doen!!

Lieve groet uit Keer, Roel en Marijke en de meiden

Corrie:

Lieve zus. Fijn dat je vanmiddag al zo'n stuk op weg bent gekomen 90 km liet Celine ons weten.
    Heb vele keren aan je moeten denken en nu ook nog Je bent een Toppie zus met veel doorzettings vermogen.
    Bedankt voor de mooie bos bloemen die wim voor mij mee bracht voor het samen op fietsen en het samen camperen, soms ook kramperen van de regen maar het hebben het eerst stuk goed door staan.
    Een hele goede fietstocht en ik blijf in je geloven. een hele dikke knuffel van je fietsmaatje en zus Corrie

Corrie:

Corrie Hoofd: